Starta upp med lite travträning!

Sv: Starta upp med lite travträning!

Det har du ju rätt i, men jag har ändå känslan av att det är så "här" vi som håller på med travhästar resonerar, har du inte sett bilden på han som körde en älg? Vill folk hålla på så låt dem göra det så länge det inte går in på Djurskyddet (och i bland är det inte nån som reagerar då heller :( )

Jag tycker att om folk vill ge sig på ett kul projekt och vill lära sig mer om något, varför bara vara spydig? Det vinner ju ingen på i längden.

Det finns ju exempel på travhästar som det inte är lönt att köra trav med heller, jag har haft två stycken såna.

Kl...

På den tiden det begav sig så lånade jag en gång en "äkta" travmärr för att tetsta hur det kändes att sitta på en travartravare.

Vi hade tillgång till en gammal banvall kilometervis lång.

Istallet fanns en ljusbrun märr av polsk ridstam som hette Kitty.
Hon var igentligen en del av ett fyrspann då stallgubben hade sk. filmhästar som anlitades av Sveriges Radio.

Nåväl..
Då..när vi var på banvallen och började öka travtempot till något hiskeligt så kom Kitty i värsta travraseriet sällan skådat.

Rid-körmärra hade verklligen en extra växel..i just trav.

Så Nirak kan ju säkert inte ställa upp på nån bana men varför inte träna??
Så länge hon och hästen tycker det är kul så gör det väl inget.

Har själv kört in en arabmärr på en liten privat travbana.
Värsta publikanslutningen dom första gångerna :D :D
Och jag lärde mig massor med knep av dom gamla rävarna där..

Nirak lär väl säkert kunna "häst" så pass mycket att hon inte kör sönder.
Låt dom ha lite roligt..skitsamma om det går 1.50 eller hur??

AM

Kl

Och för att ni inte ska tro att jag svamlar angående ridhästen Kitty så undrar jag om inte även Snurrfian här på Buke testade märra..

Helt säker är jag inte..men Snurrfian hade häst i samma stall som mig.

AM

Tjaa, vad är skillnaden på att travträna ett halvblod eller hoppa/dressyra med en travare?

hmm, jaaa du. sist jag tänkte efter så var det stor skillnad. Bland annat finns det regler som tyvärr motverkar en hel del. :angel: Sen sliter det väl såklart mer i högre farter än om den körs i ridhästtempo i trav o galopp.

Nej det börjar inte likna mobbing. Jag och TS gillar inte varann och har aldrig gjort efter diverse trådar på Gnägg och ÄU.
Hade du och dom andra här läst dessa trådar så hade ni inte skrivit så uppmuntrande till TS.

Jag har inget emot dig vad jag vet? Vet inte ens vem du är, ringer ingen klocka när du säger att vi har nån form av ogentligheter gentemot varandra.
Och även om vi skulle ha haft det, vad har det med den här tråden att göra? :confused: Hänger verkligen inte med i svängarna får jag erkänna ;)

Tack för era svar i tråden! :)

Nirak

Eller vänta nu.. var du en av dom som var sura över att jag ägde en rävpäls?? Haha men snälla nån är du seriöst sur över det och måste vara dryg pga. detta i den här (helt fristående) tråden??
Buke är ju alltför lustigt :rofl:

OT OT OT ;)

Nirak

Nej det börjar inte likna mobbing. Jag och TS gillar inte varann och har aldrig gjort efter diverse trådar på Gnägg och ÄU.
Hade du och dom andra här läst dessa trådar så hade ni inte skrivit så uppmuntrande till TS.
Ärligt talat, Vad du och ts har haft för dispyter någon annan stans skiter jag högaktnings´fullt i. För oavsett detta så är grundregeln att man ska vara trevlig här på forumet! SÅ hädanefter förväntar ajg mig att du är hövlig oavsett vem du skriver till. :idea:

moderator ameo

Tänk om det är så att TS börjar sitt projekt och gillar det!:love: då kanske hon kommer att vilja åka ännu fortare och skaffar sig en "riktig"travare!?
Om inte annat så ger hon ju sitt halvblod utmärkt flås,har kul under tiden, och får en massa goda råd från oss som tränar travhästar!?;)

Och den som tror att varmblod skulle vara så mkt tåligare än andra hästar,behöver ju bara kolla veterinärräkningar och vårdkostnad på sina egna hästar?!

Kl

Och för att ni inte ska tro att jag svamlar angående ridhästen Kitty så undrar jag om inte även Snurrfian här på Buke testade märra..

Helt säker är jag inte..men Snurrfian hade häst i samma stall som mig.

AM

Ledsen tant AM, men Kitty var avlivad innan jag hann börja vara där... En annan är ju ung...:angel: Men jag hörde er andra prata om henne, och arabmärren känner jag ju väl till! ;)
Men jag tror på dig!

Jag har läst en hel del trådar av NiraK, vissa håller jag med, andra gillar jag inte alls men man måste lära sig att skilja på trådarna och är det nu så att man inte tål någon, ja då ger man sjutton i att läsa dennes trådar eller i vilket fall som helst, låter bli att svara.

Ärligt talat, Vad du och ts har haft för dispyter någon annan stans skiter jag högaktnings´fullt i. För oavsett detta så är grundregeln att man ska vara trevlig här på forumet! SÅ hädanefter förväntar ajg mig att du är hövlig oavsett vem du skriver till. :idea:

moderator ameo

Jo. Men man måste väl kunna säga/skriva rakt ut vad man tycker?

Senast ändrad:

Eller vänta nu.. var du en av dom som var sura över att jag ägde en rävpäls?? Haha men snälla nån är du seriöst sur över det och måste vara dryg pga. detta i den här (helt fristående) tråden??
Buke är ju alltför lustigt :rofl:

OT OT OT ;)

Nirak

Jag är inte sur, herregud jag vet inte ens vem du är :rofl:
Det är inte bara för att du gillar päls men efter att ha läst inlägg efter inlägg av dig och diverse trådar så liksom tröttnade jag. Man kan inte gilla alla eller hur? :p

Jag blir bara trött på att du skriver här att du ska travträna ditt halvblod när du inte ens är intresserad av trav, och har gång på gång klagat på travare.

Senast ändrad:

Jag har läst en hel del trådar av NiraK, vissa håller jag med, andra gillar jag inte alls men man måste lära sig att skilja på trådarna och är det nu så att man inte tål någon, ja då ger man sjutton i att läsa dennes trådar eller i vilket fall som helst, låter bli att svara.

Varför det? Om jag läser en tråd och vill svara så gör jag det oavsett vilken användare som har skrivit den.

JAg förstår vad du menar :D
NiraK tror jag skojsar lite med oss faktiskt...en spinoff på motsvarigheten, men för det kan man ju "travträna" ett hbl, fast man ska väl inte tro att det kommer till mer än ökad kondis..

By the way så vet jag att Sigge Stark ( författaren) körde en älg på färjestads travbana för sådär 100 år sen :D. Vet att jag sett bilder på det men kan inte hitta det nånstans...

Liknande trådar

Körning Jag har vuxit upp med egna ridhästar och ridit och tävlat hela livet, men pga skada börjar jag nu inse att min kropp kanske inte håller...
Svar
3
· Visningar
1 355
Senast: Goat lover
·
E
Hästvård Var och kollade på en pålle i helgen. Ett varmblod som var jättefint och var ganska fint musklad (även om mer muslker behövs) Han var...
Svar
8
· Visningar
1 107
Senast: eternalsunshine
·
Träning Har funderat på att börja tömköra min fjording (och ev även shettisen) för att variera och inte bara rida jämt. Fjordingen är inkörd så...
Svar
4
· Visningar
1 373
Senast: pimy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka