M
misscocacola
Sv: Starta upp med lite travträning!
pröva och göra det.. det vore roligt att veta hur fort "icketravare" travar
pröva och göra det.. det vore roligt att veta hur fort "icketravare" travar
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Med tanke på att hon numera är 19 år och bara promenadrids så hade det varit av större intresse att klocka henne när hon var 5-15 år och i full tävlingskondis och travade ifrån dom flesta.
Jag har faktiskt haft liknande funderingar och jag tycker att det är lite synd att inte alla raser får tävla i trav.
Jag har travat ikapp med många hästar och slår dom flesta på min "icke travare"
Ja det blev ett gramatiskt fel där.Jag tänkte på travare som var i träning.
Du skrev nog fel i tidigare inlägget eftersom du skrev i nutid.
Ja. Flera stycken. Hur välstammade dom är vet jag inte. Ridtravare.
Jag tänkte på travare som var i träning.
om du samlar på älgar är det bara att komma hit.. finns hela skogen full
Jag menar hästar som inte är registrerade som travare. Även andra raser alltså.
Jag kan ha missförstått de hela. Men tror de bara är varmblodstaravare som får gå på bana va? Eller har jag fel?
Men vill du ha nån att köra med kan du komma till mej
Jag har en häst (halvblod) som jag skulle vilja testa på att köra lite trav med. Han är inkörd men inte travkörd. Dock har han en mkt bra trav med mkt tryck i steget och är vägvinnande med mkt "häng". Brukar trava ut i skogen i fältsits på honom och han har riktigt bra klipp i steget. Travar lätt ifrån sin kompis som är en kallblodstravare.
Nu till frågan. Hur kommer man igång med travträning om man är nybörjare? Vad behöver man för utrustning? Hästen har en enklare travsele och en rockard, men man behöver kanske nåt bättre? Hur gör man med träning, man ska kanske träna för nån? Finns det travbanor där man kan träna "fritt" under vissa tider om man löser nån form av träningskort?
Nirak
Varför ska man travträna ett ***** halvblod överhuvudtaget?
Man kommer ju ändå inte upp i annat än joggingtempo.
Ang min sk trista attityd.. tänkt på att det kanske är för att TS har skrivit så mkt skoj i diverse trådar om travare och ridtravare, har svårt att tro att hon inte fjantar sig nu.
Man kan inte jämföra med ridtravare.. dom kan iaf tävla lätta klasser i ridgrenar, ett halvblod kan ju inte ens klara ett kvallopp.
Asså shit, jag fattar att det säkert bara e skoj, men om det inte skulle vara det då. Visst hon skulle med största sannolikhet aldrig klara ett kvallopp, men vafan om hon och hästen tycker det är kul så ser jag ingen anledning till att hon inte skulle göra det, det är ju inte så att hon siktar på att tävla i trav (eller?) med sitt halvblod, bara testa för skojs skull och köra för att hästen ska få motion och för att de tycker det är skoj, e d något fel med det eller?
Förresten, på tal om att det är förbjudet att tävla andra raser än varmblod på travbanorna, det stämmer säkert, men tex. Malabar Circle Ås han va väl 50% eller 25% fullblod, varför fick han tävla? Bara en tanke...