Starta ridskola för att tjäna pengar?

Immer

Trådstartare
En bekant till mej, som är utbildad ridinstruktör, har upptäckt att det finns pengar att göra inom en viss ridsport-genre. Hon har aldrig sysslat med den formen av ridning tidigare, men har nu - efter att själv ha tagit en enda lektion - startat en egen ridskola i genren.
Hur seriöst är detta?:crazy:

Immer

Sv: Starta ridskola för att tjäna pengar?

Inte särskilt.

:crazy:

Och antagligen så håller det väl inte så länge för oftast brukar folk notera bristande kunskaper...

inte så seriöst.

men så länge folk är lättlurade så går det ju.
det är lätt att tjäna pengar på folks dumhet.

Om jag avslöjar det hänger jag ut henne här på nätet, vilket jag tycker känns lite fel.

Immer

Kan gissa mig till vilken gren du pratar om. Hoppas att det upptäcks snart, vilket det förmodligen kommer göras av de som tränat så ett tag. De som är helt gröna på den biten kanske kan låta sig luras - ett tag.

Det är väl inte speciellt seriöst...

Men det ploppar ju ibland upp ridskolor lite varstans med personal utan häst/ridutbildning, de verkar ju få kunder de också. Oavsett vilken gren/inriktning ridskolan har så tycker iaf jag att det är väsentligt vad personalen har för utbildning.

Inte seröst, men hon kan tjäna massor! Har ett bra exempel här i området på folk som verkligen är helt otroligt kassa båda som ryttare och lärare, och hästarna är ök, ändå har dom massa elever... :crazy:

Folk är inte så dumma som man tror, dom är dummare.....

Hon är knappast den första som kommer undan med det i så fall. Särskilt inte om det är en inriktning där det inte finns etablerade tränarutbildningar. Kul för dem som är driftiga, surt för dem som har lite skam i kroppen och faktiskt väntar med att undervisa tills de kan något. När de som väntat sen ska ut och konkurrera, så är de som började undervisa tidigt redan gurus. Och det värsta är att dessa gurus som är tidigt ute ofta blir så uppbokade att de låter sin egen ridning och träning stå tillbaka.

Men man får väl hoppas att gedigen kvalitet är något som står sig förbi alla trender.

Hur kan man lura folk på det sättet?! Synd för dom som blir lurade och för dom som är seriösa med det här.

Inte speciellt seriöst o jag förstår inte hur man kan lura folk på det viset men förhoppningsvis uppdagas allt så småningom.. :smirk:

För att undanröja alla missförstånd måste jag nog skriva att det inte handlar om Akademisk Ridkonst, och att det finns en etablerad tränarutbildning inom området.

Immer

Klick träning? TTem?

Liknande trådar

Hästmänniskan Nu startar jag en egen tråd gällande denna diskussionen, men min utgångspunkt är i alla fall följande: Att hålla häst kostar mycket...
6 7 8
Svar
152
· Visningar
13 037
Senast: Fibusen
·
Hästmänniskan Hej! Jag är en tjej på 15 år som bor i Stockholm och har ridit i drygt 8 år på ridskola och nu blivit medryttare för andra gången på en...
Svar
18
· Visningar
3 151
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag tänker så hjärnan brinner för att hitta möjligheter att bli en bättre ryttare. Jag är så evinnerligt jävla less på att aldrig ta mig...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
8 509
Senast: Korven
·
Hästmänniskan Ingen riktigt bra titel, men va sjutton. Suttit å läst lite olika trådar om köpa hästar och annat. Kikade lite spontant på hastnet mest...
Svar
13
· Visningar
3 396

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka