Starta internetshop

N

Notorius

Min mamma har tänkt lite på att starta en internetshop. Hur går man tillväga?
Visst måste man väl ha något slags tillstånd?
Hur får man tag på tillverkare av hästsportartiklar?
Antagligen är det väl nån idé som kommer rinna ut i sanden, men jag lovade att försöka ta reda på lite fakta. Har ni några avskräckande saker?
Tacksam för svar :bump:

Sv: Starta internetshop

Du måste ju ha ett registrerat företag som vilken annan butik som hellst. Vet inte om det finns några specialla butiker för internetbutiker.
Angående tillverkare så kan du ju kolla lite varifrån andra butiker köper sina grejor, och sen ta kontakt med dessa. Tillverkas väl en hel del hästgrejer i Asien, precis som allt annat, men därifrån är det nog svårare att få hem saker...

gå in på http//:startaeget.se Där finns massa läsvärt du kan även ställa frågor m.m.

registrerat företag krävs, samt lite kontakter och kunskaper om internet förstås.
Avskräckande kan vara vilket lager man behöver!
Jag har inte allt för många artiklar i min webbutik, men för att hålla saker och ting någorlunda rullande måste jag hålla ett varulager med ett värde på nästan 80 000kr !
Så det är inte "bara" att ha en webbutik :/

Oh my :eek: Det borde väl räcka som avskräckande exempel :devil:

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 097
Senast: Lavinia
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 695
Senast: Enya
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har försatt mig i min nuvarande livssituation för att jag vill öva och bli bättre på problemlösning. Och har man såna mål i livet så...
Svar
11
· Visningar
2 136
Senast: cassiopeja
·
L
Hästmänniskan Hej! Jag skulle vilja disskutera lite om en sak och fråga om tips om hur andra skulle ha tänkt i min situation. Men innan jag skriver...
2 3
Svar
55
· Visningar
6 241
Senast: sorbifolia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar