Starta i ponnytrav, har lite frågor...

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare enanna
  • Startdatum Startdatum
E

enanna

Har läst runt lite stämmer det att man inte får lov att starta ponny/häst om hästen ifråga inte står hos en tränare? Så jag kan alltså inte köpa en lovande ponnytravare, ta ponnylicens och sedan tävla?
Slutsats, man kan bara tävla inom trav/monté om du har tillgång till en häst som en tränare förfogar över?
Det låter ju jävligt rättvist:eek:
Jag känner ingen tränare speciellt väl så det innebär alltså att jag måste ta tränarlicens för att någonsin kunna tävla?

Sv: Starta i ponnytrav, har lite frågor...

Du kan ju vara tränare till din egen ponny, det är samma licens för träning/köra lopp inom ponny har jag för mig!

Precis som övriga säger. När du tar din licens så får du en tränar licens automatiskt med kör licensen. Det går oxå bra att bara ta en ponnytränar licens (typ som stortravets B-tränar licens)
Och har du redan B-tränar licens så kan du träna på den..
Så det är inte så krångligt alls.

Tack för svaren, nu fattar jag grejen.

Liknande trådar

Utrustning Är det någon här som har hästar som går barfota och rids/tränas mer regelbundet? (Alltså inte föl/unghästar eller små sällskapsponnyer...
Svar
9
· Visningar
1 365
Senast: Miingla
·
Hästhantering Jag rider på en ridskola där om man är stallvärd får åka och tävla med ridskolehäst samt tävla på lokala tävlingar som klubben anordnar...
Svar
18
· Visningar
3 636
Senast: Cambrie
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 918
Hundavel & Ras Ursäkta om det börjar bli tjatigt med såna här trådar. Har läst flera gamla men inget som stämmer in så bra på vad jag söker. Innan har...
15 16 17
Svar
333
· Visningar
32 737
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar