Starta både avd a och avd b i samma klass?

Långnos

Trådstartare
Har försökt hitta i TR men blev inte klokare av det:angel:

Är det ok att starta samma häst i både avd a och avd b i SAMMA klass? Med andra ord rida först avd a i ex en 120 klass och sedan starta avd b i samma 120 klass?

Jag vet att det inte är ok att först starta avd a i klass 1 och sedan avd b i klass 2, men hur är det med samma klass?

Tycker själv det låter lite märkligt men vet en som ska göra det för att få två förhoppningsvis felfria rundor och kvala till 130 start!

Någon som vet?

Sv: Starta både avd a och avd b i samma klass?

Häst får bara starta en gång i varje klass (utom på lokal då den får starta två gånger med olika ryttare och på handikapptävlingar). Då avdelning a och b bara är olika avdelningar i samma klass får inte samma ekipage starta i båda.
/Lady_S

Ja men det låter lite som det första som slog mig när jag upptäckte att hon skulle starta med båda hästarna i BÅDE avd a och avd b!

Ska fråga lite försiktigt hur de tänkt där egentligen:angel:

Som sagt, inte tillåtet.

Jag vet att det inte är ok att först starta avd a i klass 1 och sedan avd b i klass 2, men hur är det med samma klass?

Detta har du däremot rört ihop :) På det hållet är det helt okej, men du får inte starta avd B först och avd A i nästa klass. Tex kan du ju rida 100 avd A på en 6-åring som gjort sina nollor och hoppa avd B i 110 klassen efter, där den inte gjort sina nollor.

Ja men du vet jag är ju lite snurrig och bra på att röra ihop saker:rofl::banana:

Frågan är hur man säger det på ett lite "fint sätt" utan att verka överlägsen och stöta sig med dom?

Du är ursäktad efterosm du nyss blivit skåning :D

Typ: "Jag såg startlistorna till XX-tävlingen och det måste ha blivit något fel, för du står med i både avd A och avd B i samma klass?! :confused:" *väntar på svar, antagligen något i stil med "ja, det är meningen"* "Jaha... Men det får man ju inte :)"

Haha ja det var ju tur:D

tack för tipset, det var smart att formulera det så:)

Liknande trådar

Dressyr Jag må vara trög men jag fattar inte kvalreglerna, finns det någon klok människa som kan hjälpa mig? 🙈 I Msv B behöver jag kvala från...
Svar
5
· Visningar
664
Senast: Snurrfia
·
Tävling Hej! Jag skulle behöva hjälp med att tyda TR dressyr... blir inte klok hur mycket jag än läser. Jag är 30 år gammal o rider ponny, har...
Svar
11
· Visningar
2 395
Senast: hhere
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
12 428
Senast: lizzie
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 452
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar