NagelacksBeroende

Trådstartare
En vän som tidigare hade kaffe som kärlek här i livet, kan inte längre dricka det. Så nu försöker han lära sig att te är lika gott. :p Men han tycker att te smakar för "mesigt", och vill ha något som är starkt. Annars gillar han smaken av te.

Men jag tycker att det borde finnas något starkt te ändå, så jag försöker leta runt efter det och ge honom i julklapp nu!

Någon som har något tips? :)

Sv: Starkt te

Chaite brukar ju vara lite starkare. Även ingefärate är det lite drag i (kan med fördel kombineras med t.ex citron). Ev. Även kanelte (som ju passar bra nu vid jul ;)) brukar ha stark smak.

Yogi Tea Black Chai smakar mycket och kryddigt. På det hela så är de flesta av Yogis sorter väldigt smakrika och de brukar gå att hitta i välsorterade mataffärer eller på internet.

Din vän borde testa Lapsang Souchong. Det har en rökig smak som inte är det minsta mesig ;)

Word. Jag älskar Lapsang Souchong eller hur man nu stavar det. Luktar båt och smakar mäktigt! Väldigt bra ersättning till kaffe.

(Jag är avis på ditt jobb! :D )
Chai är ganska kryddigt, men ofta relativt mild smak. Så jag tror mer på Lapsang, som andra har skrivit :)

Beror helt på vilket chai man köper. Verkar dock överlag vara ganska mesig smak i de flesta här i Sverige från livsmedelsbutiker, men det borde ju gå att få tag på andra eftersom de finns utomlands i alla fall. Själv ser jag alltid till att ha en massa chai från Singapore hemma, fantastisk smak på dem!

Här har du ett jag kan lova inte är mesigt! Gott? Nja, men fan inte mesigt.
Ku Ding Cha, "Bitterspik"
Väldigt nyttigt!
Kuding%20roll.jpg

Hälsosamt! :D

Riktigt skarpt och bittert. Därav namnet. "spikarna" är ungefär 4-5cm långa, och man behöver verkligen inte mycket...

Kusmi Tea är mitt bud. Finns massor med olika smaker.

Kan ju låta det dra lite längre så blir det rätt bra drag i te tycker jag.

Tack så jättemycket för era tips! :bow:

Ett Lapsang Souschong är inhandlat! Luktade ju helt klart skumt alltså. :D
Och smart som jag var så skrev jag ju inte upp namnet innan jag gick iväg... Där sprang jag omkring mellan hyllor i olika affärer, och irrade något om att "men... det ska lukta typ... rökig båt! och så börjar det på L!" till min syster som såg ganska förvirrad ut hon med. Hon förstod inte att man ville ha ett te som luktar rökig båt. :D

Liknande trådar

Mat Jag förstår inte, några saker runt de läskvarianter som kallas för energidryck. Jag började fundera på de här frågorna, när en...
5 6 7
Svar
139
· Visningar
8 659
Senast: TinyWiny
·
Skola & Jobb Ni vet när man hela tiden får höra att ”du är så stark” och hela kroppen och själen skriker ”jag orkar inte mer”. Hela livet har jag...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
13 990
Senast: malumbub
·
Katthälsa Hoppas på tips, tankar och idéer. Uppgiven då vår ena katt inte har synts till sedan natten till den 19e oktober :( Hon är en katt som...
2
Svar
29
· Visningar
1 883
  • Artikel Artikel
Dagbok Att jag suger på att komma igång med matlagning är känt sedan länge, men det hindrar mig ändå inte från att vilja utforska nya recept...
2
Svar
22
· Visningar
2 290
Senast: Exile
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar