Stärka vänster sida

L

Lindaslycka

Hur gör jag för att stärka vänster sida bäst?

På hästen alltså

Senast ändrad av en moderator:
Sv: Stärka vänster sida

Det beror väl lite på vad som är hästens problem, om det är ett svagt vänster bakben, en sadel som gjort ryggens muskler på vänstersidan underutvecklade eller låsningar i bogen som gjort att frampartiet är svagt/omusklat - eller en kombination av allt (som på min ungefär - men lägg till ett vänster bakknä som ofta gör ont och ett vänster framben som haft inflammationer i varje led ungefär ;) )...

Jag har med hjälp av osteopat börjat försöka stärka min hästs vänstersida, med hjälp av regelbundna behandlingar av musklerna och rehabilitering med viktmanschetter på både vänster fram och bak. Dessa har jag på vid longering/tömkörning två ggr/vecka, och dessutom vid promenader avsuttet eller lättare uteritter i lågt tempo och lättare terräng.

Skulle dock inte ge mig på att experimentera med sådant utan kunnig hjälp/rådgivning.

Sv: Stärka vänster sida

Har vart borta ett tag och har därför inte svarat....

Nu vet jag inte varför jag skrev vä sida... hon är svagare i höger och har kan man säga lite utav en låsning i hö bogblad, hon tar inte fram hö fram ben lika långt som vä och sätter inte ner foten lika hårt.

Hon har spatt båda bak, och strålbensförändringar i hö fram.

behöver stärkas hela hästen

Liknande trådar

Hästvård Jag har nog varit otydlig innan! Jag vill veta om det är någon som har fått samma diagnos på sin häst som jag fått på min häst. Han...
Svar
1
· Visningar
480
Senast: Cattis_E
·
Hästvård Det här är tredje sommaren som hästen får ont i ländryggsslutet, på vänster sida. Vi har inte rett ut det tidigare men nu är det...
2
Svar
34
· Visningar
1 773
Senast: Corax
·
Juridik & Ekonomi En anhöring har blivit påkörd av en epa och polisen la ner direkt, tydligen för att det är för svårt att fastställa vem som varit...
2 3
Svar
51
· Visningar
3 346
Senast: Bee
·
Fordon Jag kommer på en huvudled och cyklar. Ska svänga vänster och tar mig då till mitten av vägen då jag inte har någon bil bakom. Gör...
2
Svar
22
· Visningar
1 287
Senast: lingonben
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar