Star-trekks framvalv

sissu

Trådstartare
Lägger den här då jag tror jag kan få mest svar, är det fel så flytta den.

Kan någon svara på om man hålmässigt kan ha Comforts framvalv i en Espaniola?

Jag behöver nytt framvalv och vill ha ett som är så litet och smidigt som möjligt då jag upplever Espaniolans lite för stort och ivägen för mig.

Får inga svar när jag har frågat ÅF utan de svamlar kring och vill ju sälja det dyraste nu senast det med ställbart framvalv, men jag vill inte ha ställbart framvalv.

Sv: Star-trekks framvalv

Ja hålmässigt ska det gå.
Men det kan vara så att comfortvalvet är lite högre espaniolans så det blir en glipa mellan läder och framvalv i framkant. Då finns inte heller möjligheten att skruva fast det ordentligt.
Hm känner ingen med en comfort som kan mäta...

/T

Jeg kikket på samme sal som deg og syntes og at framvalvet ble for stort. Forhandleren av salen i Norge sa at man fint kunne bruke comfor-framvalvet i stedet. Nå endte jeg ikke opp med å kjøpe denne salen fordi jeg kom over drømmesalen i stedet. En stubben maestroso:d

Hej!

Det går bra att beställa Comfort framvalvet till en Espaniola sadel.
Det måste dock anges vid beställning att det ska vara till en Espaniola. Ett framvalv som är tillverkat för en Comfort sadel ska inte användas till en Espaniola.

MVH Kapson

Jag red med vanligt comfort järn i min "vanliga" espaniola (dvs inte pro el deluxen) jag hade tidigare, men som en annan sa så passar den inte optimalt.
Hålen för järnet stämmer, men du kan inte skruva fast lädret underfrån upp i järnet, det blir glapp.

Idag har jag en Deluxe & vanligt espaniola järn i den.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 124
Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
8 287
Senast: Ajda
·
Hästmänniskan Kan börja med att säga att jag är ingen hundmänniska. Hälsar dock gärna på väluppfostrade hundar på mina villkor dvs jag själv vill och...
4 5 6
Svar
114
· Visningar
11 594
Senast: cello
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 193
Senast: QueenLilith
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar