eldkyss
Trådstartare
Vårt ena kallblodsto kördes häromdagen och jag upplevde då att hon var lite långsammare än vanligt. Tänkte att hon hade en trött dag bara. Hon är dräktig och ganska så stor i sin storlek så ja tänkte väl även att det kan ha med långsamheten att göra. Men så i går när ja skulle ta in flocken från hagen ( frusen hård mark) Så stod hon kvar ute i hagen.. följde med när jag hämtade henne men inte lika alert som vanligt. Ser ingen hälta. Bara långsam och aningen stel kanske... Hon har aldrig haft skor... tänker att hon kanske kan ha börjat bli lite öm i hovarna nu när hon väger såpass mycket? Så en tanke var att ta upp hovslagaren så han får slå på skor och se om det går över. Men så i dag så såg jag även att hon gärna avlastar höger bak och även när hon står inne i den halmade ligghallen där det är mjukt. I vändningarna så blir hon lite stapplig på just bakhovarna. Kan känna en liten värmeökning på höger bak vid kotan och kronranden. Tänkte ringa klinik i morgon och se vilken dag dom kan ta emot oss. För skulle ja slå på skor nu så skulle de mest kännas som en avvaktande process och så kanske det inte det är det att hon är just barfota som felar ändå. Andra saker som poppar upp i mitt huvud är kotledsinflammation och hovbensfraktur
Vad har ni för erfarenheter av liknande symtom?
Vad har ni för erfarenheter av liknande symtom?