N
NiraK
Sv: Stanna genom knäna...
Varför ska man klämma då? Vad uppnår man? *nyfiken*
Nirak
Varför ska man klämma då? Vad uppnår man? *nyfiken*
Nirak
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Men det är för att du inte kan stå i balans, eftersom du är en dressyrtant
Nej, det är det inte.
Min pappa red i det militära, mig trimmade han med små papperslappar mellan knäna och sadeln......
NiraK, knäslut är helt omodernt. Det ska man inte ha längre, inte ens som hoppryttare tror jag.
Ärligt talat, jag orkar knappt lägga in mitt svar för det finns ju tydligen ett rätt svar, och det har inget att göra med hur jag rider. Alla verkar ha bestämt sig för att de som stannar med knäna "kniper med knäna".
Det som är tröttsamt är att ständigt höra att så gör minsann alla tyskar- de som KAN rida.Det är så himla tröttsamt att diskutera när andra redan bestämmer hur man gör, att det INTE görs i Tyskland eftersom Majola inte gör så, det finns liksom inte utrymme för att ens prata på en saklig nivå.
Majola är åtminstone på plats o det är saninngen på den platsen i D.Men snälla. Fråga runt lite i VL o se om ngn numera rider med knäna.Allt handlar om att "sätta dit" enstaka användare, som någon gång berättat om den tekniken. Andra berättar inte ens om sina tekniker, så där finns inget att hämta. Man ska bara acceptera att det FINNS ett facit och att ca 5 personer sitter inne med det.Att rulla med låren är ngt som instruktörerna lär ut här, för att inte trycka ner bröstryggen o Kyra vill istället att man fyller "upp ballongen nerifrån"- med underskänkeln.Har man omvridna lår får man ett VISST knäslut. Har man inget knäslut alls, har man rullat ut låren och så försöker inte jag rida.
Allt handlar om ord. Jag skulle aldrig säga att jag kniper med knäna, för det gör jag inte.
Hur menar du?Jag lyfter upp hästens rygg med sätet och RÖRELSEINHIBERANDE knän är en ingrediens i det hela.Om du känner så, får du ut mer av att pika OSS?Men som sagt, takhöjden här inne är ju på gränsen till skrattretande, och det känns relativt meningslöst att lägga in vedträn på brasan.
Då antar jag att metoden är väl beprövad o har sitt ursprung hos ngn skicklig som senare lär ut det. Vems metod?Enligt mitt sätt att se det kan en bra ryttare göra på mängder av sätt och få fram bättre kvalitet hos hästen
I hoppningen är det fullkomligt omöjligt iallafall att göra det eftersom man enbart skall hålla om med underskänkeln så den inte far och flyger. Halvhalterna får tas med yttertygel och innerskänkel där eftersom man halvstår.
FL> jag kan inte förklara noggrannare. Ett tips, som Fio nämnde, kan vara att sätta ex Anky på slow play. Eller någon annan ryttare och se hur de använder sitsen i halvhalterna. det finns som sagt säkert tusen sätt!
Det är så himla tröttsamt att diskutera när andra redan bestämmer hur man gör, att det INTE görs i Tyskland eftersom Majola inte gör så, det finns liksom inte utrymme för att ens prata på en saklig nivå.
Majola skrev lite högre upp i denna tråd att en del gör det och en del inte, precis som här hemma!
Sen att Majola skulle få skäll om hon skulle göra det är en annan sak...
Allt handlar om att "sätta dit" enstaka användare, som någon gång berättat om den tekniken. Andra berättar inte ens om sina tekniker, så där finns inget att hämta. Man ska bara acceptera att det FINNS ett facit och att ca 5 personer sitter inne med det.
Ingen är ute efter någon, utan jag ville ha ett svar på min fråga, är det fel eller??
Kommer ihåg att detta nämnts och ville ha en uppfriskning av minnet och kanske fler detaljer runt hur man bär sig åt.
Allt handlar om ord. Jag skulle aldrig säga att jag kniper med knäna, för det gör jag inte.
Men vad bra då!! Du kniper alltså INTE med knäna!!
Jag lyfter upp hästens rygg med sätet och RÖRELSEINHIBERANDE knän är en ingrediens i det hela. Men som sagt, takhöjden här inne är ju på gränsen till skrattretande, och det känns relativt meningslöst att lägga in vedträn på brasan.
Vi försöker diskutera.
Jag själv försökte förstå i mitt inlägg då jag drog upp bollsätet.
Det var ett försök att förstå det du säger dig göra när du lyfter upp ryggen på hästen.
Tråkigt om du inte trivs med att diskutera men detta är ju ett diskussionsforum, och då är det tillåtet att lufta sina åsikter och ifrågasätta!!
Det är liksom vitsen med ett diskussionsforum.
Det tycker jag med.Enligt mitt sätt att se det kan en bra ryttare göra på mängder av sätt och få fram bättre kvalitet hos hästen.
En duktig ryttare känner av sin häst.