Stängsla med aluminium tråd från granngården

Jag vet inte om det är just den alutråden vi har på vissa delar av staketen, men den vi har går av alldeles för lätt! Håller på att stegvis byta ut den...
Aluminiumtråd finns i 1,6 mm, 1,8 mm och 2 mm. Jag föredrar 2 mm, den håller bra när den ska och går av när den ska.

Så många bra tips! Stängselskolan från DeLaval är jättebra så läs på där. Glöm inte att ta bort ALLT elrep så att du bara har aluminiumtråd. Elrep leder inte lika bra och rymmare kan tycka att det är värt besväret att ta sig ut. Köp en stängselprovare (kostar typ 200 kr) så att du kan mäta alla trådar och se att strömmen går runt i hela hagen.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag läste tråden där någon efterfrågade tips på en fotobok och då dök denna tanke upp men jag tänkte att den gjorde sig bättre i en egen... 2
Svar
26
· Visningar
1 164
Senast: Iamia
·
Övr. Barn Det kommer ett barn till mig och rider rätt ofta och har gjort så i drygt ett år. Barnet är 12 år och har det rätt jobbigt med en...
Svar
14
· Visningar
1 954
Senast: Ninnurur
·
Hundavel & Ras Jag funderade länge på om jag skulle posta här eller inte. Jag har läst lite i andra trådar och läst på om alla möjliga raser så här... 2 3
Svar
43
· Visningar
3 006
Senast: Sedna
·
Samhälle Funderade på om jag skulle skriva det här inlägget i tråden om svensk politik, men det fick bli en egen tråd. Under de senaste åren...
Svar
8
· Visningar
892
Senast: MJLee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka