Stängsla diken?

T

trojalotta

Skulle ni stängslat vid diken om de går genom en hage? (ca 1m brett och 0,7 cm djupt)

Sv: Stängsla diken?

Antar att du menar 0,7 meter.

För är det 0,7 cm är det nog inte lönt att stängsla :D

Ja, jag hade stängslat.

Nej, inte om markförhållandena runt diket är bra och diket syns tydligt.

Jaajoo det ska vara 0,7m.... Och marken runt om har ganska högt gräs nu. Men av svaren att dömma så står det 1-2 i råd just nu..

Vi har ett dike tvärs igenom en hage sen i sommarhagen har vi en mindre bäck. Hagen med dike har två ställen där man kan gå över, fast nu efter allt regn så är det väldigt geggigt.

Varken diket eller bäcken är inhängnade. Bäcken är fantastsik vackert inslag och hästarna står gärna och dricker där. De som gillar att bada kan stå i och låta vattnet porla om benen, superskönt ser det ut.

Så för mig känns det konstigt att stängsla in ett dike.

nej jag stängslar inte heller.
däremot om gräset är högt på sidorna så tar vi trimmern och slår av dikeskanterna så att diket syns ordentligt.

/k

Jag hade ett dike med samma mått som vi struntade i att stängsla in. Ca 7 cm djupt. Men det var visst inte så fast botten som vi trodde och en 165 cm häst gick ner sig så bara huvudet stack upp. 17 brandmänn fick dra upp honom. :crazy: Så nu stängslar jag allt, lika bra.

jag har stängslat in alla mina diken! vill inte risikera att hästarna snubblar ner i dom och bryter benen. eller nacken.. :crazy:

nej jag stängslar inte heller.
däremot om gräset är högt på sidorna så tar vi trimmern och slår av dikeskanterna så att diket syns ordentligt.

/k

SÅdär gör jag med. Stängslar inte in smådiken, men trimmar ner gräset så diket syns ordentligt.

Förr gjorde jag inte det heller, men sen ett stycke fux i något upprört tillstånd missade diket, så..

Liknande trådar

Hästvård Jo jag lånade i våras ut min 9-åriga shetlandsponnyn till en fodervärd och har hitintills verkar gått jätte bra😊 Får regelbundna...
2
Svar
23
· Visningar
2 340
Senast: Stergo
·
Utrustning Jag har en ponny som nu har gått barfota i lite mer än ett halvår. Då han hittills bara har gått i hage o promenerar har han inga...
Svar
7
· Visningar
237
Senast: Tossa90
·
Övr. Hund Valpen har visst blivit stor (hur gick det till?) och har vuxit ur sin bur. Jag behöver en bur som är minst 50 cm hög och 60 cm lång...
2
Svar
36
· Visningar
958
Senast: ufot
·
Anläggning Ska gå med 3 hästar på samma gång till en hage över en bro 1 stor häst och 2 shettisar leder dom tillsammans. Bron har ett staket som är...
Svar
3
· Visningar
616
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka