Stänger du toalettlocket?

Stänger du locket efter att du varit på toaletten?


  • Antal omröstningsdeltagare
    292

cambodia

Trådstartare
Nej, nu måste vi ta diskussionen!
Det här med att inte fälla ner toalettlocket när man spolar. Varför har toaletten ett lock tänker man? Förstår man inte att det skvätter runt? Andra saker med lock, stänger man inte de heller?

Det är ett återkommande problem i allmänhet, på min arbetsplats i synnerhet!

Jag tycker det är äckligt. Men jag kanske är kinkig. Hur gör ni? Är ni för eller emot? 😅
 
Väldigt sällan. Det kan bero på att jag är singel och locket på den toa jag brukar på jobbet sitter bara fast på ena sidan så det vill man inte knövla med.
 
Nej, nu måste vi ta diskussionen!
Det här med att inte fälla ner toalettlocket när man spolar. Varför har toaletten ett lock tänker man? Förstår man inte att det skvätter runt? Andra saker med lock, stänger man inte de heller?

Det är ett återkommande problem i allmänhet, på min arbetsplats i synnerhet!

Jag tycker det är äckligt. Men jag kanske är kinkig. Hur gör ni? Är ni för eller emot? 😅
Jag stänger locket.

Men vill lägga in en liten brasklapp om att jag tycker att man inte sedan ska tvätta händerna och dra utan att kontrollera om det behövs en liten städräd i toan...
 
Stänger alltid.

1, har djur. De har badat...

2, finns forskning som visar att små vattendroppar sprids i badrummet om man spolar med locket öppet. Vill inte ha bajs överalt.

Tror det var i något av vårens pod avsnitt med Agnes Wold och Christer Ljungberg (Fråga Agnes Wold) de pratade om det här och att det i försök visar sig att det sprids lika mycket små vattendroppar oavsett om locket är öppet eller stängd, uppåt en meter från toa stolen mättes upp., bara de större dropparna som hindras.
 
Jag låter locket vara öppet om jag inte vill att det ska vara "fint" (typ får besök).

Om det är en situation där jag vill ha locket stängt, så spolar jag först och sedan stänger. Jag upplever att om man stänger locket innan man spolar kan det lätt bli droppar på insidan locket, så går man på toa sen igen tycker jag det är lite otrevligt eftersom locket lätt kan nudda ryggen.
 
Stänger oftast inte, har inget skäl till att lämna öppet men inte något starkt skäl att stänga heller. Har en katt, men han är helt ointresserad av toaletten. Fast nu lär han väl hoppa i bara för jag skrev så.
 
Tror det var i något av vårens pod avsnitt med Agnes Wold och Christer Ljungberg (Fråga Agnes Wold) de pratade om det här och att det i försök visar sig att det sprids lika mycket små vattendroppar oavsett om locket är öppet eller stängd, uppåt en meter från toa stolen mättes upp., bara de större dropparna som hindras.
Hur skulle det gå till menar de? Var kommer dropparna ut?
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
33 843
Senast: Snurrfian
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
1 918
Senast: kma
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 368
Senast: Calmiche
·
  • Artikel Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 451
Senast: Pratsch
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hur är processen
  • Valp 2025
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp