Stångbett

O

Onnie

Försökte hitta trådar om detta men lyckades inte! Ni som har grövre hästar...hur hittar ni "breda" stångbett?! De jag har hittat har bara varit 12,5 cm...min behöver säkert 13,5 cm. Nån som vet så får ni gärna PM:a om inköpsställe osv!

Tack på förhand!

Sv: Stångbett

Mät bettet. De westernbett jag haft som benämts som 12,5 cm har alla varit 13 cm vid mätning.

Hej!
Vad har du för häst? Jag har en nordis som jag har stångbett på å ett stångbett ska ju sitta precis i mungipan å inte som ett stångbett som ska ha lite utrymme. Tänkte bara ifall du tror att stångbettet ska ha lite utrymme å du tycker att de sitter för hårt...
Ia

Hej!
Vad har du för häst? Jag har en nordis som jag har stångbett på å ett stångbett ska ju sitta precis i mungipan å inte som ett tränsbett som ska ha lite utrymme. Tänkte bara ifall du tror att stångbettet ska ha lite utrymme å du tycker att de sitter för hårt...
Ia

Billy allen bett(vanligt snaffle med shanks) går d å få större när jag tittat runt lite. Eller e d riktiga stångbett me port du ska ha ,dom verkar va i "standard storlek" 5" strl d e väl 12,5 ca . Ska titta runt lite mer få se om jag ser några större(bredare) med port oxå;)

bredare bett har ja för mej man måste beställa men de kan du be vilken westernaffär som helst gör åt dej:)

Det var inte till mig utan till trådskaparen antar jag?
(Mina båda Billy Allenbett är båda 5" och de är precis 13 cm.)

Rocking B Saddelry har kvalitets bett m större storlek och de har flera olika modeller :rofl:

Sidekick: "Billiga skitbett" är inget för mig...annars hade jag ju kunnat köpt vilket som helst på B***** eller H****!

Anneli: Ska kolla upp Rocking B...tack för tipset!

NordisIa: Jag har stor o grov nordsvensk, får väl prova några olika kanske...tycker ändå att 12,5 känns litet... :crazy:

Liknande trådar

Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
776
Senast: Lisen82
·
Hästvård Det är så mycket diskussioner om tillskott hit och tillskott dit, men jag hade velat skicka in ett tex träckprov för att checka av...
2
Svar
33
· Visningar
2 338
Senast: skiesabove
·
Hästmänniskan Jag tycker att vi behöver en tråd där vi som lider av någon typ av psykisk ohälsa kan peppa varandra och bolla lite tankar kring vårt...
Svar
17
· Visningar
1 625
Senast: iNHALE
·
Hundträning Hej, Som vissa kanske läst innan har jag en 10 månaders ESS Jag behöver lite tips och råd kring just nosaktivering. Jag skulle hemskt...
Svar
11
· Visningar
899

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • FÅRtråden

Hästrelaterat

• Unghästfasoner?