Guldaskig

Trådstartare
Vi har en gammal söt och lagom tjock katt som går omkring här i huset och tror att han äger allt och alla :angel: :smirk:
Vi började prata om hans lilla beteende.. när han går mot våra ben och stryker sig mot oss gör han ofta det med huvudet före, han stångar oss liksom lite grann :cool: Det är ju inte bara han som gör det, för vad jag kan komma ihåg så är det även andra katter som gör så.. Men varför?! :)

Sv: Stångar?

På kattens huvud (i pannan, där pälsen ofta är glesare) sitter doftkörtlar. Han markerar att ni är hans revir ifall någon annan katt skulle komma och försöka sno er :D

Sv: Stångar?

Aaahaa :idea:
Det är ett beteende han ofta utövar så chansen att skaffa en till katt (läs: som överlever) är typ... obefintlig :p

Liknande trådar

Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
866
Senast: Svartkatt
·
Övr. Katt Jag har en katt med extremt problematisk päls. Hon är korthårig, men med sjuka mängder ulligt underhår och hon fäller minst 8 av 12...
Svar
16
· Visningar
1 158
Senast: Hoarfrost
·
Katthälsa Mina små galenpannor är pigga och glada, bägge är nu kastrerade och i samband med kastreringen av den andra så tog vi bort fri tillgång...
Svar
16
· Visningar
1 226
Senast: Marvin
·
Övr. Katt Vi bor i ett tätbebyggt område, och vår katt har kommit på att om hon går runt och jamar hos grannarna, så blir hon insläppt och får...
Svar
10
· Visningar
1 539
Senast: G-uldlock
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama