Stänga in/dela av lägenheten (osäker katt)

Singoalla

Trådstartare
Som någon kanske läst i andra tråden så fick vi just hem en omplaceringskatt som tyvärr fått flytta runt en del, så hon är väldigt osäker av sig fortfarande. I morgon fyller min sambo år och hans familj/släkt kommer över på kvällen. Tror ni det är bäst att låsa in henne i sovrummet under kvällen då, eller är det bättre att låta henne gå runt och nosa? Lillkillen (13 veckor) lever loppan i lägenheten som om han skulle ha bott här hela sitt liv, så honom är det ingen fara med.

Och en till fråga, när vi lämnar dom ensamma (har inte hänt ännu men vet att vi ska vara borta på fredag kväll) bör vi dela lägenheten åt dom då? Har en dörr så det kan bli två delar mellan sovrum - hall - badrum och kök - vardagsrum i ett. Hon bråkar en del med honom, tror inte att hon skulle skada honom men vet inte om jag vågar chansa :crazy:

Tack för svar! :bow:
 
Sv: Stänga in/dela av lägenheten (osäker katt)

Jag skulle delat av lägenheten när de är ensamma, för säkerhets skull. Se till att de har tillgång till kattlåda, mat och vatten.

Det bästa för nya katten hade nog varit att det inte kom hem främmat alls men det kanske inte är genomförbart. Boa till henne på ett mörkt, tyst och tryggt ställe där hon säkert får vara ifred. Du kan ju kolla till henne under kvällen om det skulle visa sig att hon är nyfiken och vill kolla vad som händer.
 
Sv: Stänga in/dela av lägenheten (osäker katt)

Jag hade stängt in henne i sovrummet när ni har gäster, med låda såklart. Likaså när de är ensamma hemma. Det är ingen fara att ha henne i bara ett rum, snarare värre för henne att försök göra en stor yta till ett tryggt revir från början. När mina är otrygga vill de gärna ha en grotta att gömma sig i, en transportbur med en filt över kan ge en miljö att slappna av i tex.
 

Liknande trådar

  • Artikel Artikel
Dagbok När jag bytte stad och behövde hitta ett nytt boende så började jag med att hyra en stuga på en gård som jag hittade via annons på...
Svar
2
· Visningar
1 322
Senast: Habina
·
Övr. Katt Det här inlägget, lade jag på en annan sida och tänkte att det kunde passa här med, med tanke på att "katter är katter och 'ska ha sin...
Svar
5
· Visningar
2 382
Övr. Hund Sen jag flyttade ut på landet har jag blivit väldigt hundsugen igen. Det som hållit mig från att skaffa hund är att min katt inte klarar...
2 3
Svar
57
· Visningar
4 610
Senast: Liten
·
Hemmet Jag har en fråga angående min hyreslägenhet. Jag och min sambo flyttade från en lägenhet inne i centrum till en större lägenhet ute på...
2 3
Svar
52
· Visningar
8 331
Senast: fejko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp