Ciindy
Trådstartare
Nu känns det som att det är dax att byta foder till min vovve. Han har fungerat klockrent på Eukanubas viltserie i lite mer än ett halv år men den senaste månaden börjar jag fundera om jag har en häst. Iallafall om man kollar på bajshögarna och han bajsar dessutom 4-6 gånger per dag. Det kan mycket väl vara så att han alltid har bajsat så här mycket på det fodret men att jag uppmärksammar det nu när vi går gångstigspromenader istället för i skogen.
Jag har under några dagar suttit och läst en hel del innehållsförteckningar på foderbilens produkter och kommit fram till att standardt verkar vara de bästa.
Ni som fodrar/fodrat med standardt vad är era erfarenheter?
Tanken är att jag ska byta foder i samband med eller innan valpen kommer så de ska äta från samma företag och hoppas att de fungerar. Men jag läste att man inte ska ge standardt till en valp för att de har så höga kalciumvärden?
Jag har under några dagar suttit och läst en hel del innehållsförteckningar på foderbilens produkter och kommit fram till att standardt verkar vara de bästa.
Ni som fodrar/fodrat med standardt vad är era erfarenheter?
Tanken är att jag ska byta foder i samband med eller innan valpen kommer så de ska äta från samma företag och hoppas att de fungerar. Men jag läste att man inte ska ge standardt till en valp för att de har så höga kalciumvärden?