Stamletare. hittar inte?

K

Krulidut

Jag som egentlign inte håller på med galopp alls men jag rider en galoppör (imp. Ungern) som jag hoppar och har som hobbyhäst, trevlig prick :angel:

hon heter Miss Magic och är född -87
men jag hittar inte hennes stam och jag vet att hon ska ha en lång stam.

Någon som kan hjälpa *_* :D:angel:

Sv: Stamletare. hittar inte?

Vet du inga föräldrar då?
Om hon inte finns i några register så går det ju liksom inte att hitta:confused:

Hon kan inte ha startat galopp i Sverige då, är det ett fullblod? Dvs finns det alla papper?

Alla papper finns, jag är dock ej ägare så jag kan inte bara kolla men där emot har ägren sagt att stam finns och en LÅNG sådan.

Vet ej om hon startat i sverige där emot i Ungern ska hon tydligen gått ganska mycket.

Nästan alla fullblod har lång stam.

Märren är inte startad i sverige iaf.

jaojao, tror dig. Hon är ju avlad någonstanns för att bli duktig och antar att man inte kommer med okänd stam då :angel:

nej jag tror inte det heller men finns det någon hemsida som motsvarar galopp.se fast internationellt eller i ungern

jaojao, tror dig. Hon är ju avlad någonstanns för att bli duktig och antar att man inte kommer med okänd stam då :angel:

nej jag tror inte det heller men finns det någon hemsida som motsvarar galopp.se fast internationellt eller i ungern

Hon kan vara importerad för annat än galopp och finns då inte, på pedigreequery måste nån ha lagt in henne för att hon ska finnas.

Men det kan också vara så att hon inte har helt rena papper och inte får registreras, det är mycket hårda krav när det gäller fullblodsstamböcker. Något fullblod med okänd stam finns inte. Tar reda på exakt stavning och vad föräldrarna heter.

kan prata med ägaren om han kan kolla. :)

det jag vet är att hon heter Miss Magic, brun med vit halvstrumpa (tror jag det är.) eller vitkota är gränsfall.
Vit stjärn och en virvel mitt imellan ögonen.
född. -87

Hon importerades för galopp då jag tror att hon var duktig men blev sedan ridhäst utan att ha gått lopp.

Hon importerades för galopp då jag tror att hon var duktig men blev sedan ridhäst utan att ha gått lopp.

Men om hon har ok papper borde hon då vara registrerad. Det kan betyda att hennes papper inte uppfyller kraven, vissa öststatshästar har inte fått registreras, pga det.

Men kolla vad föräldrarna heter:idea:

Kan inte vara Miss Magic 1985 eftersom hon hade ett hingstfol 2004 efter Karinga Bay.

Kan inte vara Miss Magic 1985 eftersom hon hade ett hingstfol 2004 efter Karinga Bay.

möjligt fast fd. ägare säger att hon är född 87.
fick missfall (döfött) förra året eller året innan

har aldrig hållt på med fullblod innan så don't ask me :D

Jo, om du lyfter på hästens överläpp och kollar.
Vissa tatuerar in ett nummer där.
Ungefär som travarna frysmärks.

Liknande trådar

Avel Jag vill betäcka mitt fullblodssto. Hon är 6 år. Jag vill att avkomman ska användas som hobbyhäst ej tävla. Jag har försökt leta men...
Svar
14
· Visningar
1 618
Senast: Mabuse
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 115
Senast: Juli0a
·
Ridning Hej kloka människor, Min 11-åring rider i en nybörjargrupp. De är 9 st i gruppen och jag upplever att ridläraren inte hinner se dem alls...
2
Svar
27
· Visningar
2 986
Senast: Kiwifrukt
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 627

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka