Stambok för arab??

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare _xanth_star_
  • Startdatum Startdatum
X

_xanth_star_

Finns det någon sådan utgiven??? Och i såna fall i hur många utgivor.

Mvh Johanna

Jag såg en annons i riksutställningskatalogen om två böcker som kan beställas, kolla www.arabians-sweden.com/brittafahlgren

"Arabhorse Breeding in Sweden 1989-1999" Dokmentation över alla hästar födda och registrerade i Sverige -89-99
och
"The Arabian Horse Families of Poland 1800-2002". Dokumentation av alla familjer från tidigast kända foundationhästar.

Det kanske kan vara av intresse!

Sitter precis med stamboken/pärmen från B.Fahlgren.
Kan bara säga en sak KÖP DEN. Klart läsvärd mycket intressant. Min förhoppning är bara att hon ger ut fler.
SAHF verkar inte vara intresserade av att ge ut några, har tidigare anmält intresse för köp av ny stambok inte hört ett ljud ifrån dem.
mvh Elshacera :bump:
P:S Många rosor till Fahlgren som sammanställt denna

Hmm... Ja, den om polska stammar verkar ju intressant... Hade annars velat ha någon med lite tidigare svenska stammar typ 75-85 eller nått...

Men den polska ska jag no köpa när nästan hela släkten är polsk :)

Mvh Johanna

Det finns ju flera stamböcker, har inte koll på alla, men ett register från 1971 & 1974, en stambok från 1978, sedan stambok volym I 1982, och volym II 1982-1989. Sedan finns det ju massor med supplement till, och en ny stambok är väl på gång (få se när den behagar dyka upp... det tar sin tid). Gå in på www.sahf.se så hittar du säkert nån du kan maila och fråga vilka stamböcker som finns att köpa just nu.

Sv: Stambok för arab??

Det finns en stam bok på internet också det kan vara lite krab men annars är den bra och det är gratis:). den liger på svenska arabhäst sidan ;)

Sv: Re: Stambok för arab??

Jag såg en annons i riksutställningskatalogen om två böcker som kan beställas, kolla www.arabians-sweden.com/brittafahlgren

"Arabhorse Breeding in Sweden 1989-1999" Dokmentation över alla hästar födda och registrerade i Sverige -89-99
och
"The Arabian Horse Families of Poland 1800-2002". Dokumentation av alla familjer från tidigast kända foundationhästar.

Det kanske kan vara av intresse!

Den länken fungerar inte för mig, jag kommer bara till en reklamsida.

Liknande trådar

Avel Hej! Jag ska betäcka mitt quarter sto i år och vill betäcka med en quarter. Jag har sen tidigare bara koll på swb hästar och där tycker...
Svar
1
· Visningar
519
Senast: Nikan
·
Övr. Katt Fick lite inspiration från hund och tänkte skapa en liknande tråd på katt. Här diskuteras allt som har med oseriös avel och konstiga...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
5 808
Senast: Puffindog
·
Hästvård Jag har haft många olika strategier under åren för att ta hand om bromsbett. Hästen är allergisk och får i stort sett alltid infektioner...
Svar
18
· Visningar
937
Senast: lundsbo
·
Hemmet På grund av kattunge har jag köpt mina första fejkljus och är verkligen positivt överraskad. Det är såna lite bättre ljus i vax med...
2 3
Svar
42
· Visningar
1 703
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Valp 2025