Sv: Stalypso

Tack för grattandet alla.Nu hoppas jag bara att allt går bra med dräktigheten.

Jag visste inte att det var OS när jag ska fölvakanästa år, men skidskytte och längdskidor kan vara rätt intressant att titta på;)

Kalaskul, gläds verkligen med dig! :laugh::love:

Jag återkommer med mina avelsbestyr och hoppas självfallet på samma lycka! Tänk om vi kan få varsin som vi kan följa tillsammans! :d

Har faktiskt ett liknande "förhållande" med Alladdin sedan 4-5 år tillbaka! Våra ston seminerades samma dag med Quite Easy, är värmlänningar och de föddes samma dag! Så vi jämför våra guldklimpar!! Verkligen jättekul!!:)

Tack. Nu vet vi att han fungerar i Tyskland även på de svenska stona... Har du bestämt om du åker ner eller vågar du ta skick i år igen?

Ja, det är kul att följa avkommor efter samma hingst och se hur de utvecklas. Jag har en Empireavkomma f.07, och jag har följt två andra 07:or efter honom lite på avstånd sedan de var föl. Nästa år får jag kanske se dem på treårstest eller bruksprov. Min är valack så det senare är inte aktuellt för honom, men en av de andra matchas som hingstämne av proffs.

Lycka nu till med din betäckning i år.

Skrev precis ett pm till dig och jag ser ju här nu att hon är dräktig! Skönt! Mitt sto har i helgen landat hos ditt och jag tror nog att det var lite brunst på gång när vi åkte. Nu hoppas jag att det går lika bra för mig! Känns ju som sagt skönt om det inte var stona det berodde på (vilket det gärna ville påstås...)!!!:)

Nu har vi seminerat, håll tumme o tå! Hade två fina folliklar i söndags. En hade släppt idag så nu "må bäste simmare vinna"!! :)
Koll igen den 5 maj!!

Jag håller tummar och tår för att det ska gå bättre för dig i år!!

Min ska kollas på 46 dygn den 28:e, håll tummar och tår för att det går bra också. Jag ska åka ner och hämta hem henne så snart som möjligt efter det.

Nu är mitt sto seminerat och ska kollas i början på maj så jag hoppas innerligt att jag har samma "tur" som elle. Spännande är det iallafall!:)

Uppdaterar med att mitt sto nu är "klart" i Tyskland:bump: dvs dräktig på 46 dygn, foster-och fölförsäkrad och redo för hemfärd. Beräknas föla den 19/2 2010 om dräktigheten går väl hela vägen.

Håller tummarna för er andra som betäckt med honom, både mellans och nittionios ston ska kollas i veckan.

Hur har det gått här i Sverige??

Mellans sto är också dräktigt i Tyskland nu:bump: också på första försöket

Halloj!! Här är det dräktigt - MEN - det är två fosterblåsor..........koll på söndag för att se om det ena vandrat iväg av sig själv. Om inte får vi försöka klämma. Se satt tätt så lite vanskligt blir det..För att lägga lite humor i det så känns det onödigt dyrt att klämma en Stalypso-får väl hoppas att det inte är OS-vinnaren bara!;);)

Grattis- håller tummarna för att den ene vandrar iväg själv alternativt att veterinären lyckas trycka bort en nu när du äntligen fått dräktigt!

Han verkar ju fungera mer än bra i år!!! Är ditt sto också seminerat i Tyskland?

Nej mitt sto är seminerat i Grums-made in Värmland ;).......Idag har vi varit på återbesök till veterinären som nu försökt klämma den ena av två fosterblåsor som fortfarande fanns kvar (och dessutom växt ordentligt). Lät hyfsat positivt men vi får se på tisdag om någon finns kvar. Det blir till att fortsätta hålla tumme för min lilla blåsa!!:)

kl

Mitt sto kom hem från Tyskland i dag, så skönt att ha henne hemma igen. lite trött efter resan, men såg annars fin ut.

Enligt papperen kollad senast den 4/5 och seminerad sista gången den 12/2, så det får jag till 53 dagars dräktighet, hoppas nu att det håller hela vägen. Då är det 11 månader den 12/2 ändå, jag vet inte om tyskarna har någon annan tideräkning på sina dräktigheter eftersom de sa att hon beräknades föla den 19/2.

Lite OT, men tusen tack sighttosee här på buke som turligt nog skulle köra ner sina ston till Tyskland denna helgen och då hämtade mitt sto på hemvägen. Min planerade resa krockade nu med en fölning hemma, så annars hade jag fått vänta en vecka till med att hämta mitt sto.

Håller tummarna för att ni andra nu också får dräktigt så att vi får några Stalypso avkommor härinne nästa år.

jag har också seminerat med Stalypso. Koll på Fredag.
Provade även förra året men fick ej dräktigt, så nu är det baea att hålla tummarna.

Idag är jag lyckligare och lugnare.:) En blåsa kvar - 21 dygn, den andra var borta! Ny koll på söndag!:D

Sådär! Då slappnar jag av, 28 dygn! Nu firar vi Stalysoföl nästa vår! Kul att vi blir några stycken (om nu allt går som vi vill!!) och att vi kan följa våra små juveler!:laugh:

Dessutom stod mitt andra sto med en fin follikel igår så idag är hon seminerad med Eurocommerce Canturano..........

:)

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 036
Senast: Piaff
·
Avel Halloj! Jag har ett 17-årigt sto som är dräktig och kommer föla någon gång i maj. Är så taggad då detta kommer bli mitt första föl...
Svar
6
· Visningar
821
Senast: Freazer
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 468
Senast: ildiko
·
R
Avel Hoppas att jag stavade rätt nu! Men jag hörde nånting på radio för nån dag sen och dom pratade lite om Camargue hästar. Och jag hade...
Svar
14
· Visningar
1 653
Senast: Raderad medlem 149524
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka