Stallvärd skyldig att skaffa ny plats?

Satt i morse och tänkte på det här och jämförde lite med arbetsmarknaden som ändå är starkt reglerad fackmässigt.

Om man blir avskedad efter ett antal turer där man misskött jobbet har ju inte arbetsgivaren alls någon skyldighet alls att skaffa vederbörande nytt jobb och lämnar inte positiv referens till nästa arbetsgivare (vilket en ung person trodde när hon refererade till oss efter att hon avskedats p.g.a att hon misskött jobbet enormt).

Om man nu blir uppsagd p.g.a arbetsbrist eller annat så kan arbetsgivaren, genom facket, ge arbetssökningshjälp men då är man inte aktiv som arbetsgivare utan facket hjälper till med den saken.

När det nu gäller stallplast finns det ju ingen sådan reglering alls. Så, de måste väl vackert skaffa stallplats själva.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 272
Senast: Enya
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 685
Senast: Lhas
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 831
Senast: Anonymisten
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Hej ❤️ Jag vill bara skriva god jul till alla er här! Jag hoppas att ni har en jätte bra jul helg o avsett ifall ni firar själva eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 347

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka