Först och främst har jag aldrig hört talas om det här tidigare, och det känns som något personen har vräkt ur sig för att hen är bitter över att behöva skaffa en ny stallplats?
Men sen finns det ju även olika anledningar till när och varför en person behöver flytta. Lika mycket som att det finns flera anledningar om det är hästägaren/hyresgästen som säger upp boxen, det behöver ju inte handla om kontraktsbrott/att man blivit ovänner (rent generellt alltså). Finns det ett kontrakt som löper på x antal månader, och stallägaren exempelvis själv behöver boxen akut så är ju inte hyresvärd och hyresgäst på något sätt på sned kant med varandra, och då kanske stallägaren kan hjälpa till med att leta efter en ny plats? För att alternativet är att hen står med ett kontrakt som gör att hen inte kan kasta ut hyresgästen? Om man vänder på det så skulle ju jag som hyresgäst hjälpa till att leta/hålla ögonen öppna efter någon som skulle vara intresserad av att ta över min box om jag var tvungen att flytta själv av personliga/arbetsrelaterade skäl, eller om jag inte skulle ha häst mer? Istället för att stå och betala för de månader som det är uppsägningstid så är det ju bättre för alla parter att få in en ny inackorderad på den platsen?
Men som de andra säger, om det istället handlar om att person X inte har skött sig (vilket jag tycker mig kunna läsa mellan raderna), så vilken stallägare vill då rekommendera problemet X till någon annan? Och vem skulle ta emot en person som man redan på förhand vet kommer krångla?