Sv: STALLTRÅDEN (prestentation av era stall!)
Jag har inte alls många bilder på datorn från stallarna men får presentera lite omgivningsbilder istället.
Gården ligger högt på en kulle med utsikt över hästhagar, ridbana och havet åt ett håll. Hagar och vägen åt andra hålet och skog samt åkrar åt tredje och fjärde hållet.
Vi har lite generationsboende med tre bostadshus på gården. Vi har tre staller med åtta boxar uppdelade om 4 + 2 + 2. Stora stallet har spolspilta och foderrum. I angränsning till lilla stallet ligger sadelkammaren som tidigare var hundpensionat. Snälla pappa har själv byggt alla boxarna som är antingen träfärgade (oljade), i småstallen, eller ljusblåa, i stora stallet.
Utöver stallarna finns två garage (som antagligen byggs om till stall så småningom
) samt ett par förråd för halm och foderförvaring och ett hönshus. Mitt på gården utanför stora stallet ligger en damm med ett gäng ankor.
Vi har en ridbana på 25*60m och en hel del ridvägar runtomkring. Tyvärr inget ridhus på skrittavstånd utan dit tar det 10min med trailer.
Utsikt från mitt hus ut emot stora vägen (ca:500m bort)
Utsikt åt andra hållet från gården sett. Ridbana och hagar. ca:500 meter åt det här hållet ligger havet.
Gården sedd från hingsthagen (ligger vid ridbanan)
En del av stora stallet. (ridbanan i bakgrunden)
Sadelkammaren. Här var tidigare hundpensionat, därav boxarna på sidorna.