Jag rider så gott som alltid själv, planerar nästan aldrig i förväg vart jag ska eller hur lång tid det kommer ta.
Rider själv oavsett om det är den lite halvt opålitliga studsbollen eller den gamla traktorn.
Det har aldrig varit några problem, trots att jag har flugit av, tappat hästen, gått omkull, ridit vilse, skenat iväg eller vält med vagn. Jag har kommit hem blåslagen och med hjärnskakning, men ärligt talat. Vad hade det gjort för skillnad om jag hade en app som berättade var jag är? Den vet ju inte att det hänt något, eller hur? Jag måste fortfarande ha sinnesnärvaro nog att plocka upp telefonen och höra av mig till någon.
Dessutom är alla mina "någon" långt borta på dagarna, den närmsta ca 5 mil bort utan bil.
Hör nästan aldrig av mig till någon att jag ens är i stallet. Det händer att någon ringer mig och jag säger att jag är ute med hästarna, men de har ändå ingen aning om var jag är. Även om de frågar och jag svarar så vet de inte var jag är några minuter senare. Dessutom svarar jag oftast saker som "i skogen" och det säger ju ingenting.