stallritning om göres!!

Sv: stallritning om göres!!

Jag satt nyss och tänkte på hur jag vill att mitt nästa stall ska se ut (ska förmodligen bygga ett till) och tänkte på hur irriterande det är att hösilaget blir snustorrt så fort man börjar skära hål på balen nu i sommarvärmen. Jag har fått så många stickor av det så jag blir helt tokig!

Jag vill ha att man kan köra in balen i foderkammaren. Alltså rättså högt i tak eller alternativt att man kan komma in med "armarna" på en traktor så man kan baxa in balen i nåt svalare rum om man säger. Den tillgången har jag alltså inte i dagsläget. Därifrån ska det såklart vara en dörr in till stallet också. Alltså kommer man in både utifrån och inifrån. Kommer man dessutom in med en traktor är det ju också lätt att få in bilen med div. fodersäckar/tunnor osv. Då krävs det ju visserligen att foderkammaren blir ganska stor och taket är ganska högt.

Hm, jag kanske har konstiga idéer men numera förvarar vi storbalar ute eftersom att det är lite för litet att få upp balarna på loftet.

Liknande trådar

Anläggning Vi har i dagarna äntligen köpt oss en egen hästgård :love: Vi flyttar in i mitten av december. Idag finns det ett "tillfälligt" stall...
4 5 6
Svar
114
· Visningar
20 993
Senast: Catrool
·
Anläggning Jag har planer på att i framtiden hyra ut boxplatser och började då fundera över vad en hyresgäst önskar? Det som finns i mina planer...
2
Svar
32
· Visningar
3 585
Senast: Lavinia
·
Anläggning Jag håller som bäst på att skissa på hur jag vill bygga mitt stall - som skall byggas i en existerande gammal ladugårdsbyggnad - och har...
Svar
13
· Visningar
3 685
Senast: a1agnlju
·
Hästmänniskan Jag och min sambo ska riva vår ladugård och bygga nytt stall framåt våren, vi ska beställa byggsats från lövångers bygg troligen. Men...
Svar
9
· Visningar
1 742
Senast: a1agnlju
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama