Stallplats

J

jahaja77

Jag har planerat (ingen bra planering, men) att flytta och letade lite stall. Jag ringde ett nummer jag hade fått av en annons som satt på en hästaffär.
Jag ringde dit och frågade lite allmänt.
Vi bestämde att jag skulle komma dit och titta dagen efter. Jag bor i en stad nu, men ska flytta 10 mil till en annan och nu var jag på en snabbvisit i den nya staden och passade på att kolla in den stallplatsen. Jag tittade runt och sa att det såg bra ut, men ev. skulle hästen bli själv i stallet eftersom alla var på betet, men de (de som hyr ut stallplatsen) sa att de skulle kolla upp lite sådana saker, och fråga om jag fick ta en box som egentligen inte var ledig förrens om nån månad för den hästen var på bete.
Ok, jag sa att jag skulle höra av mig lite längre fram, efter midsommar någon gång, och vi avslutade samtalet.

Anledning att jag ska flytta är att jag inte har något jobb i den lilla stad jag bor i nu, men ska börja jobba i den nya staden i augusti, men jag försöker nu få tag i något jobb tills dess. Jag sa till stallägaren att flytten kan bli lite närsomhelst eftersom inget egentligen är klart, ska flytta ur lägenhet m.m

Nu har det inträffat lite andra saker under den här tiden och jag blir antagligen kvar lite längre, och ska troligen sommarjobba i ett travstall och får kanske ha hästen där ( i den nya staden alltså), vilket är hundra gånger smidigare. Nu är inget bestämt, och jag ringde upp stallplatsägaren och sa att det blivit lite struligt med jobb å sånt och att jag ev. inte kan ha hästen hos dem, och annars så kommer jag lite senare i sommar, men att de fick hyra ut platsen till nån annan, så jag inte bokade nått som stod ändå tomt. Om jag fortfarande var intresserad senare i sommar skulle jag givetvis höra av mig, Jag frågade även om hästen skulle bli själv, och om det fanns bete, (de frågor jag hade när jag var där, och som de lovat att kolla upp eftersom de inte visste nått då, jag kan ju inte stalla in hästen där åsså blir han själv)

När jag sa detta blev gubben sur, och sa i stil med att
"jaha, och jag som har hållit på å fråga om betet och om du fick ta boxen från den där tjejen som hade den men hästen var på bete m.m jaha, det var ju onödigt. jaha, så du ska inte ha boxen då eller vadå? vi måste veta, hur stor chans är det att du tar boxen, när kommer du isåfall? nähä du vet inte (överklassskratt...)

kul kul.........Jag har en sambo att prata ut med ordenligt och antagligen göra slut med, jag ska fixa ett jobb i sommar, fixa en lägenhet, flytta ur vår lägenhet m.m m.m. Jag ville ju bara veta om det fanns nån möjlighet att ha hästen nånstans eftersom det är dåligt med stallplatsen här.

Vad ska jag göra, känns inte som jag kan ringa tillbaka sen för det hördes hur sur han blev.
suck......låter det normalt? Är det jag som gjorde fel?

Sv: Stallplats

Är han sur redan på detta stadiet så skulle jag inte ta det stallet..
Vadå var det så jobbigt att prata & fixa med detta för "gubben" då är det inte mycket värt :crazy:
Sök något annat.. Lycka till!

De lovade ju att kolla upp me de andra som hyrde där om de skulle ha hästarna hemma eller på bete så att jag skulle, när jag ringde igen, få reda på om min häst kommer att bli ensam eller inte.
Då kan han ju inte sucka över att han lagt ner tid på att fråga dem.......
Jag blev ganska förvånad när han blev sur så lätt, allt verkar väldigt viktigt för honom, allt ska vara perfekt, jag skulle säga hur stor procent chans att jag skulle ha där, när jag skulle koma m.m, hur fan ska jag veta det, jag var ju bara där å kollade.
nä......måste nog leta vidare kanske.....

Du gjorde inget fel (vad jag kan förstå iaf). De annonserade ut en stallplats som du blev intresserad av, och självklart så måste du ju då få fråga och ta reda på villkoren med att ha hästen där. Var det till bekymmer för stallägaren, kan man ju räkna med att riktiga bekymmer kommer att bli världskrig...

Nä, leta efter något annat, det finns säkert något bättre stall med schysstare folk i! Lycka till!

Förstår dig men det är ju även svårt för honom när du inte kan ge mer besked. Han vill väl veta om du kommer eller ej eftersom han annars måste fortsätta annonsera.

Det var ju så mycket som var svävande så jag förstår han undrade hur pass intresserad du var egentligen.

Är det ont om stallplatser kan du väl betala kallhyran så är ju boxen säkrad. Eller skriv kontrakt nu på att du flyttar in xx datum och gör du inte det får du betala från det datumet ändå.

Jag ska flytta i höst och kommer göra så pga att jag inte har flyttdatumet helt spikat. Jag betalar hyra från ett datum och sen är det upp till mig om jag flyttar in då eller senare. Allt för att jag ska få platsen och stallägaren vet jag är seriös och vill ha boxen men inte kan säga ett exakt datum.

jo, jag förstår ju honom iåförsig, men det var därför jag ringde upp så fort som möjligt och sa att han inte behövde hålla platsen, han får alltså fritt annonsera ut den, men blir jag intresserad sen så skulle jag höra av mig.
Gubben hyr bara ut platserna, man sköter allt själv, köper hö och kraftfoder och spån själv, de gör inget, så då tyckte jag det var taskigt att bli så sur bara för att jag inte vet om jag ska ha den eller ej, jag sa ju att han får hyra ut den om han vill.
Jag hde ju inte lovat att jag skulle ta den platsen, de skulle ju kolla upp några grejer som var avgörande för om jag skulle ha min häst där eller inte, te.x kolla upp om han blir själv inne på nätterna m.m, så jag hade ju inte lovat att ta platsen.

Liknande trådar

Hästmänniskan Alltså blev lite paff av vad en säljare svarade så måste kolla om jag är koko eller om det ändå är ok. Är intresserad av en häst. Vi...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
6 144
Senast: Tualma
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 117
Senast: Lavinia
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
1 853
Senast: Mia_R
·
Relationer Jag och pojkvännen har börjat prata om att flytta ihop, det i sig är inget stort eller konstigt. Men vi bor 18mil ifrån varandra och med...
Svar
0
· Visningar
597
Senast: Myzan87
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama