Stallkatter!!

eldione

Trådstartare
Jag tycker att svåra stallkatter får alldeles för lite plats här!
Lägg ut bilder och presentera era stallkatter här:

Våran heter Morris, ålder vet jag ej, kastrerad hane.
Morris huvud, tyvärr lite suddigt (försök själv om katten bara springer mot dig hea tiden för att gosa)

diverse016.jpg

Slickar sig om nosen
diverse013.jpg

äter
diverse015.jpg

ovan
diverse014.jpg

Jag måste säga att jag är riktigt imponerad över att han har sådant hull! Visst, endel är päls, men ni ser ju hur rund han är?! Och detta trots att allt han får från oss är vatten och 1-2 skålar (den på bilden) billigt torrfoder om dagen. Han bor ute i stallet dygnet om och fångar möss. Enastående jägare!!

(Kan tillägga att katten inte är min, därför kontrollerar jag inte vad för foder han får heller)

Måste bara lägga in den här bilder också, han ruskade på huvudet precis när jag tog kortet, därav denna halvvädurskatt ;) :rofl:

diverse019.jpg

Sv: Stallkatter!!

Väldigt lik min stallkatt Vampis, förutom i ansiktet!

Hon är oxå väldigt fin i hullet, trots "billigt" torrfoder och utekatt.

Sv: Stallkatter!!

Har inga bilder men...

STUMPEN orange/vit farbror, anses gammal men är ungefär 4.5 år om jag räknar rätt.. Född på gården, enda som är kvar i sin kull. Jag tycker inte så mycket om honom, vet inte varför men känns liksom inte "fräsch" :crazy: Hysteriskt kelig och närgången. Har varit försvunnen i drygt 1 vecka nu..

CHARLIE ÄNGEL: Grå och luddig, jättesöt. Är inte så jättekelen, syns knappt. Eftersom stallet har varit stumpens revir har han hållt till längre bort på gården, ofta hos stallägarna. Denna sista veckan har han ju visat sig i stallet. "Köptes" in som kattunge för 1,5-2 år sen.

KITTY: Liten mörkgrå/vit flicka. Kom samtidigt som Charlie men de är inte syskon. Flickvän till Stumpen, fick en unge med honom i våras när hon själv var typ 1 år gammal :crazy: Är gärna med där det händer saker. Är inte direkt kelig, men absolut inte skygg. Fast hon är så liten är hon väldigt duktig jägare.

DIPSY: Nytillskottet. Kom själv hit en vacker dag strax innan jul och är min egen favorit. Färgen är lite grå/mörkbrunspräcklig och han är ganska liten, antagligen ungefär 1-2 år gammal. Jättekelig men utan att vara irriterande. Sitter gärna med när man mockar eller klänger sig fast med klorna i byxorna ;) Sitter gärna som en papegoja på axeln eller bekvämt liggandes på min ponnys breda rygg :love:
Påminner om allas gamla favorit Harry som dog i en olycka vid ca 1 års ålder :cry:

Våra katter får vatten och billigt torrfoder samt lite rester och är ganska lagom i hullet.

Liknande trådar

Katthälsa Mina små galenpannor är pigga och glada, bägge är nu kastrerade och i samband med kastreringen av den andra så tog vi bort fri tillgång...
Svar
16
· Visningar
1 346
Senast: Marvin
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag är uppvuxen med katter och har haft en katt själv också i vuxen ålder. Det har varit ganska lättsamt och enkelt och katten jag hade...
Svar
3
· Visningar
2 015
Senast: Zpunk
·
Övr. Hund (Långt!)Jag skulle behöva lite input. Vi har en mellanstor hanhund på snart 1,5 år. Han är en trevlig hund, men! Han är ett helvete för... 2 3
Svar
59
· Visningar
7 926
Senast: AnneB
·
Övr. Katt Sedan en vecka har jag en inneboende i stallet. Ett stycke katt som aldrig tidigare synts till i byn och inte tillhör någon av de andra... 43 44 45
Svar
881
· Visningar
80 719

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka