Sv: Stallinredning
Jösses vilken djungel det är!
Allt beror givetvis på vilken lösning du är ute efter.
Jag har under sommaren byggt ett stall för 4 hästar. 3 boxar på 3 x 3,5m och 1 box på 3,5x 3,5m.
Jag ville ha boxar med låga fronter för att hästarna ska kunna sätta ut huvudet och se vad som händer i stallet.
Detta funkar toppen i kombination med en bred stallgång och separat uppbindningsplats!
Valet föll slutligen på en paradfront från en svensktillverkare.
Jag jämförde priser och kom fram till att det inte skiljer speciellt mycket mellan de olika företagen. Vi köpte allt; boxar, dörrar och fönster från samma tillverkare.
Jag begärde offerter från flera tillverkare. De svenska företagen Jaba, Myrby och Cityboxen.
I slutändan låg priset på ungefär samma, skillnaden mellan offeterna var nog 6-8000 :- mellan dyraste och billigaste.
Jag hörde med några importörer i Sverige som tar hem inredning från Tyskland och Holland, de var dubbelt så dyra som de svenska! Fick en offert på fyra boxar, nästan 80 000:- utan moms!! Men de är fina!
Mitt tips är att begära offert från de svenska tillverkarna, om priset inte skiljer mycket välj de med kortast leveranstid (för inget av det jag har beställt har kommit i tid, så man måste räkna på minst två veckor i förseningar).
Lycka till!