stallhyra ??

L

lei

Ni som hyr box, har med allt strö och foder själv.
vad får ni betala och vad ingår. tex in och utsläpp
utfodring mm...

i min hyra ingår all in/utsläpp hö o strö o havre,korn (har dock eget foder så det är lite billigare för mej) så 1000 kr blir det, men så har jag en shettis o han äter inte så mkt :)

2000 kr/månad i privatstall med 6 boxar. Då ingår den mängd foder som hästen behöver (hösilage, betfor, korn, havre), halm, alla turer utom insläpp och eget ridhus.

Jag betalar 3500:- i månaden, då ingår 3 fodringar, utsläpp antingen förmiddag eller eftermiddag, och tillgång till Paddock & Manege.
Det blir inte billigare för mig även om jag har eget foder, för att de tar en liten summa för att fodra med det med.

Jag betalar 500 i kallhyra för boxen. Vi hjälps alla åt med utsläpp insläpp och fodringar. Vi har en varsin dag i veckan och var 5:e helg som man sköter allt sådant. (5hästar i stallet) Foder och strö köper man själv, men vi går alla ihop och köper det tillsammans, så i slutändan hamnar jag på ca 1000kr. Jag har då även tillgång till ridhus, paddock, spolspilta, tvätttmaskin om jag betalar 1000 kr om året.

Tycker jag är bra, hästen står dessutom cantralt. Plus att jag har 20 min till strömsholm med bil! :banana:

Kan tillägga att jag har en häst och ingen ponny, eller det är gränsfall, 150cm hög! ;)

1650:/månad inkl. morgon- och kvällsfodring, täckning, utsläpp, strö, hö, havre, betfor och mineraler. Jag köper själv Hippo Alfa, morötter och salt.

Lunchfodring och intag med tillhörande utfodring sköts av oss hästägare på rullande schema.
Jag har en lunchfodring och ett intag/vecka, inte jobbigt direkt... :smirk:

Ridhus och ridbana finns på 10 min skrittavstånd, kostar 250:-/månad. Det finns också en ridbana som vi får använda gratis, men den fryser på vintern...

Mycket bra stall! :cool:

Jag har eget stall med inackorderingar.
Dom får betala 600 kr/mån. Då ingår:
In- utsläpp, 4 ggr matning. Upplyst ridbana med hopphinder, rundkorall, varmt- och kallt vatten, uppvärmd sadelkammare med lås. Vi köper in jättefint analyserat hösilage för 1.25 kr/kg och halm för -50 öre/kg.
Det finns 4 boxar i logen, och 6 i stallet. Logen är ju bra för tex hosthästar eller islänning etc..
Inga helgpass eller något. Vid täcke på och av +100 kr extra. Vi köper in morötter av en gubbe som kommer till dörren för 50 kr/säcken. Billigt och bra, eller hur?!
Har även haft miljö och bygg eller vad dom heter här i förra veckan och dom sa att det är sällan man ser så fint och välskött stall och hästar. Jättekul!
Passar på och säger, jag har en plats ledig just nu :rofl:.

Har hästarna hemma nu men när jag hade min nordsvensk uppstallad betalade jag 1500:-. Då ingick ALLT! Hade en suverän hyrestant :love: som fixade och donade precis allting. Behövde jag åka bort så motionerade hon fetknoppen också om jag bad henne. Tillgång till paddock och 10 min skrittväg till ridskolan med manege som kostade 250:-/år. Skjutsar fortfarande mina hästar till henne när vi reser bort så nu har vi världens bästa hästpensionat att tillgå. :) Somliga har tur!!!!! :banana: :banana: :banana:

Hyr bara boxarna, och då kostar det 100:-/häst i månaden. Sedan står jag för foder och strö själv.

Inget in eller utsläpp ingår. Däremot morgonfodringen.

Jag betalar 1100:- för storhästbox (har ett russ), ingår då Hö, Hel Havre och Betfor, brukar även låna vagn plus att d finns en travbana nedanför stallet.
Vi delar upp alla fodringar i stallet så man får ta ca 5 fodringar i månaden (ex. 2 morgon, 3 kväll och nån lunch)..

Står i norra Stockholm, ganska billigt tkr jag ;D.

1,600:- då ingår in/utsläpp, fodring 5ggr/dag, halm, hö,
hösilage, havre och mineraler. Tillgång till ridhus,
utebana. ganska bra ridvägar. Ridhuset kostar mig
800:- halvår.

Står i ett ganska stort stall med 20-22 boxar i stora stallet och ett litet "ponny"stall med 13 boxar.
Måste bara tillägga att detta stallet är helt underbart. Vi har en sådan jättebra stämning i stallet. Alla trivs med varandra & hjälps åt. Stallägarna är också helt underbara. Skulle aldrig flytta min häst därifrån. :D

Jag betalar 400:-/mån i kallhyra. Vi är bara två i stallet, ägaren och jag, så hon är väl ganska beroende av mig också kan man säga. Spån köper vi ihop, allt annat var för sig. Då ingår in-o utsläpp, 3 fodringar per dag (+ en till vid insläpp).. Täckesbyten ingår utan extra kostnader. Dock så hjälper jag till med allt, när hon vill! Det råkiga är att det är 2,5 mil till ridhus och paddock... Men hyr hennes transport för 50:-gången, så det funkar.. :rofl:

I den stallplatsen jag hade förr ingick fri tillgång på hö o spån o då betalade jag 1200.-. Vi delade på foringar o in och utsläpp. I snitt hade man en fodring var/dag.

Där jag står nu betalar jag 750.- och då ingår bara mogon o kvällsfodring och utsläpp. Hö o spån får vi stå för själva. Spån ca 150.-/månad och hö ca 300.-/månad = 1200.-/månad. så det blir samma pris som i förra stallet. :) Sedan delar vi på luncherna här och har var 4:de helg stalljour.

Tack nu har jag ett litet hum om vart min
hyresvärd kan lägga sig utan att skinna mig....

Ja det kan alltid vara bra att veta innan. :) Och sedan beror det ju lite på vart i sverige du hyr stallplats osså, tex dom priserna som dom betalar på vissa ställen i Sthlm för en helinackodering skulle vi ju inte ens drömma om att betala här upp i Norrland... :smirk:

Jag betalar 600:- box+halm. Vi har ett schema för in-och utsläpp.
Fluff

jag betalar ca 1500:-/mån för in- och utsläpp, fodringar, ridhuskort, spån, kallhyra och kraftfoder (beräknas efter foderstaten). Sköter mockning själv och har eget hö.

Min hyresgäst betalar inget för stall o box.
Vi delar på fodringar, täckesbyten och in/utsläpp mm

Köper mat själv(dock så gör vi det tillsammans)

Jag betalar 800 kr i månaden för en stor box, morgonfodring och utsläpp vardagarna. Resterande fodringar och insläpp vardagarna och helgerna turas vi om med (blir ca 3 fodringar i veckan). Foder och spån köper jag själv. Allt blir ca:1800 kr /månaden. Har tillgång till upplyst paddock och rätt så bra ridterräng.

Liknande trådar

• Låst
Anläggning Nu är jag nyfiken på hur ni tänker! Själv kan jag se båda sidor här, men scenario: När jag flyttade in min häst i det stall hon står i...
6 7 8
Svar
149
· Visningar
11 332
Senast: Görel
·
Anläggning Hej. Tänkte höra lite med er vad ni skulle kunna tänka er att betala i stall hyra? Jag hyr ut idag men det är en evig diskution om pris...
4 5 6
Svar
112
· Visningar
10 016
Senast: Sorgsen
·
Hästmänniskan Står inackorderad i ett stall där mockning ingår men man får betala strö själv. Här slösas det med spån som bara den och jag misstänker...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
8 515
Senast: ameo
·
Anläggning Jag funderar på inackordering och behöver hjälp att bolla lite.. Förutsättningar: Tre egna hästar (två shetlandsponnys, en stor) på...
9 10 11
Svar
217
· Visningar
13 524
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar