Stallgarderob

Sv: Stallgarderob

ja, håller med den ser lite klen ut..men annars verkar den bra

Inte alls säkert att det är problem med fukt, beror ju på om sadelkammaren är uppvärmd eller ej! :)
läder mår bäst i 15 grader och halvfuktig luft = en dålig miljö för plastlaminerade spånplattor..

Ett annat alternativ är om du tar bort bakstycket på garderoben och fäster sadelhängarna direkt i väggen, men det gäller ju att du har en vägg bakom garderoberna som du kan fästa sadelhängarna i.
Jag har mina garderober hemma i källaren (har bara det jag använder i stallet). Det har varit lite fuktigt där i höst, men jag lät dörrarna stå lite på glänt så nu har det inte varit några problem. Du ska nog se till så det iallafall är LITE värme där du ska ha garderoberna. Man kan ju enkelt borra lite lufthål oxå (akta bara om du har råttor i stallet....!)

Är det mina garderober du vill ha bild på? Jag har dem på den andra datorn, kan lägga in dem vid tillfälle.

Jag har billys hyllsystem från IKEA i min sadelkammare, det fungerar utmärkt. Jag har lite värme på om jag tycker det blir för fuktigt. Riktigt snyggt - de är antracit grå. Två vanliga hyllor och en hörnhylla och hörnhyllan är perfekt för täcken! Tror det går in 10 täcken i olika varianter i hörnhyllan. Några sadlar får inte plats.

Glömde säg att den ena hyllan är ett vitrinskåp med frostat glas... jättebra att kunna dölja den värsta röran.

Jag hittade en bild på min garderob när jag sökte i gamla trådar här på buke. Jag har ändrat om en del sen bilden togs (usch jag har svårt att erkänna, men jag fick helt enkelt inte plats med allt när jag köpte en pålle till....) :angel:
Nu har jag flyttat över alla småprylar till ett skåp, och alla lindor o skydd förvarar jag i stora plastbackar. I garderoberna är det nu i huvudsak täcken o shabrak.
Du får plats med riktigt mkt grejer om du sätter in många hyllor o korgar o utnyttjar höjden i garderoben.

1152950.jpg

Haha ja det tycker jag att du ska göra :D
Man får plats med så mkt mer grejer om man har städat, dvs. man kan åka o köpa lite mer :d

Cactus: Nej, det är inga Ikea-garderober, utan jag har köpt dem i den lokala järnaffären. Men de är helt vanliga, inga konstigheter med dem så Ikea har säkert någon som liknar mina!
Åk till Ikea o kolla på deras garderober, de brukar ju ha de flesta uppsatta så man kan kolla närmare på dem. Nog bra om de är hyffsat stabila iallafall, jag skulle iaf hellre betala lite mer o få en garderob som inte ramlar ihop direkt...
Mina funkar bra, men visst finns det säkert andra som är ännu mer stabila o så. Jag tror dock inte du hittar nån garderob som är tillräckligt hållbar för en sadelhängare, tyvärr.

Det var nog din gardrob hon ville se... min e ett helt rum i röra... haha...
Består av två tävlingsskåp. 2 dynlådor, 1 gammal frysskåp och 6stjalusiskåp... + mammas källare... Oj... jag har alldeles för mkt saker och då har jag redan sålt allt jag inte behöver.:crazy:

*svarar alla* tack för svaren allihopa , får nog lägga det här med garderob åt sidan ett tag .. hoppas våran uppvärmda sadelkammare sätter i gång och byggas snart ! :) så man åtminstone kan hänga in sadlar och träns där inne.

men en gammaal frysskåp är ju lätt att hitta.. Man får jättebra ordning tack vare alla lådor... Tyvärr vill inte min mobilskiva fundera så att jag kan ladda ner bilderna i datorn... Annars kunde du fått se...

Liknande trådar

Utrustning Jag letar efter en vettig uppstigningspall. Förr körde jag alltid Ikeas pall, men den har efterhand blivit klenare och ranglig i sin... 2
Svar
26
· Visningar
1 406
Senast: Efwa
·
  • Låst
Utrustning Vad behöver jag för utrustning för att lägga i tappade broddar på hästen? Min häst tappar snabbt broddar med nuvarande hovslagare vilket... 5 6 7
Svar
132
· Visningar
4 847
Senast: Görel
·
Utrustning Vad har ni för pallar? Vi har jättehästar och kikar efter en högre modell men som fortfarande är stabil och inte kostar 3000. Ikeas... 2
Svar
23
· Visningar
1 610
Senast: Time Lord
·
Utrustning Tveksamt om det räknas till utrustning kanske, men jag undrar om man alltid måste blöta dem? Jag trodde (kanske i min enfald?) att nu...
Svar
12
· Visningar
764
Senast: fio
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Blåsljud på hjärtat
  • Valp 2025
  • Uppdateringstråd 31