Kookaburra
Trådstartare
Nu ska jag byta sadel. Jag behöver en större bom. Jag har älskat min amazonas Elisabeth UF, och funderar nu på att köpa en ny likadan fast med läderbom. Så ser jag att det nu finns elisabeth med ställbar bom. Någon som har erfarenhet av detta? Vad tror ni? Ställbar bom kontra läderbom?
Lånade en birgitta k3 läderbom (ny) och red lite på banan och ut, och det är helt klart att han behöver större. Nu vet jag ju att det är en dum fråga, men tror ni det är möjligt att hästen kan öka en hel storlek till, till k4 i framtiden? Hur vanligt är det? Han har haft en k2 som varit bra under "unghästtiden", men nu är den för trång och jag undviker att rida i den.
Jag har inte ridit så mycket i läderbom, så jag undrar lite vad ni som har läderbom tycker? Vad är skillnaden? På vilket sätt "formar" sig bommen till skillnad från en UF? Många frågor är det
Vad tycker ni om sadlar med ställbar bom?
...kontra läderbom?
Hur vanligt är det att en häst går från k2 till k4?
Är det ovärt att köpa en läderbom, när elisabeth nu finns med ställbar UF-bom?
Vad är för och nackdelar med läderbom och ställbar UF?
Tusen tack!
Lånade en birgitta k3 läderbom (ny) och red lite på banan och ut, och det är helt klart att han behöver större. Nu vet jag ju att det är en dum fråga, men tror ni det är möjligt att hästen kan öka en hel storlek till, till k4 i framtiden? Hur vanligt är det? Han har haft en k2 som varit bra under "unghästtiden", men nu är den för trång och jag undviker att rida i den.
Jag har inte ridit så mycket i läderbom, så jag undrar lite vad ni som har läderbom tycker? Vad är skillnaden? På vilket sätt "formar" sig bommen till skillnad från en UF? Många frågor är det
Vad tycker ni om sadlar med ställbar bom?
...kontra läderbom?
Hur vanligt är det att en häst går från k2 till k4?
Är det ovärt att köpa en läderbom, när elisabeth nu finns med ställbar UF-bom?
Vad är för och nackdelar med läderbom och ställbar UF?
Tusen tack!