Ställa ut på söndag

Gnist

Trådstartare
Ska jag göra..

Denna gången är det vår unga Finsk Spets-hane som ska få en bedömning för första gången.
Misstänker dock att det kommer att gå sådär :crazy:

Han är fin, korrekt byggd, har bra färg och temperament, men han har tyvärr något större vitt parti fram på bröstet än vad som är önskvärt.

De jag pratat med påstår att det spelar ingen roll eftersom folk har insett att "det vita i Finsk Spets har alltid och kommer alltid att finnas där", men jag hyser mina misstankar om det jag :cool:

Nåväl, det spelar egentligen inte så stor roll eftersom det är främst jaktprov vi ska satsa på med honom. Hoppas dock att det går hyfsat för lillkillen på söndag :)

Sv: Ställa ut på söndag

Vad behöver du för jaktprovet? 2:a?
Men ibland träffar man på domare som är mer vidsynta, hoppas du får en sån.

Lycka till!!!

Själv sitter jag och funderar på om jag ska anmäla till Hässleholm efter min *host* *harkel* tvåa....

//E

Hmmmm... Kritiken var bra (förutom att han tydligen har lite kort svans ;) ), men som jag misstänkte så drog det vita ner. Det lustigaste av allt var att det var en annan hund, som var vit på kinderna samt över hela bröstet och där sa domaren att det kunde "växa bort" :crazy:
Den hunden var 2 månader yngre än min kille :angel: Men så är det ibland på utställningar.. Bara att ta nya tag..

Nåväl.. Det är bara att kämpa på och ställa fler gånger och hoppas att det är som de så kallade "experterna" säger: Att det finns de som inte tycker att vitt fram på bröstet spelar så stor roll om hunden i övrigt är bra..

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Vi har en hund i stallet (Greyhound) som vi flera tillfällen gett sig på hundar som ägs av oss som är inhyrda. Hunden i fråga ägs...
2
Svar
28
· Visningar
3 545
Senast: lilstar
·
Övr. Hund Hej bukes samlade hundexpertis! Vill börja med en bedjan: Det här är något som är skitjobbigt för mig och jag känner mig som en usel...
Svar
3
· Visningar
2 134
Senast: vallhund
·
Tjatter Nu fick det vara nog enligt Tiffany. Nu var det inte bara troll i bäcken (där det verkligen inte hade att göra), men nu hade feerna...
24 25 26
Svar
516
· Visningar
22 650
Senast: qitis
·
Tjatter Halloween 1925 - Sådär Carson, nu tror jag att allt är färdigt inför festen. Hur gick det förresten, fick ni tag på en extra footman? -...
66 67 68
Svar
1 349
· Visningar
53 970

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Valet i USA
  • Vad gör vi? Del CCIV
  • Vad läser du just nu?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat