Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Idag blev dottern och hennes killes hund,en wachtel lite för närgången på jakten..
Svansen blev krossad,veterinärbesök och operation,så nu är han kuperad lika kort som min riesen..
Har man bara med veterinärintyg så ska det nog inte vara några problem.
Vår wachtelhane blev påkörd som valp, med 'kobenthet' som följd på det benet, och det hade de överseende med eftersom vi hade läkarintyg
Se till att få intyget på "rätt" papper bara, om jag inte är helt ute ska det vara ifyllt på något speciellt formulär från SKK för att vara godkänt. Ring och hör med SKK eller kolla med kliniken om de vet.
Jag vet veterinärer som skrivit intyg på normala testiklar innan kastration (för eventuellt senare championat) på ett vanligt kopieringspapper i stil med "Jag XXX intygar att hunden NNN idag har kastrerats och befunnits ha 2 normala testiklar..." och detta är mig veteligen inte godkänt! Alla veterinärer tycks inte veta om det....
Är hunden född innan 2008.01.01 bör det inte vara några problem med ett intyg från veterinären. Är den född efter det kan man få deltaga på en utställning och få en bedömning på sin hund, sedan är det tyvärr kört oavsett orsak till kupering.
Så har iaf jag fattat det iaf.
det ska visst finnas ett undantag för en del eller alla raser i grupp 7. nu vet jag inte om wachtel ingår i dessa, men det var tydligen något med att det är så pass vanligt med jaktskador... fast detta kan ju vara det "gamla" undantaget... får kika på skk....
Nej,det gäller inte(undantaget),jag satt just och lusläste reglerna,men jag tror att vovven är född före 2008,och då tror jag att jag fattade det som att han får ställas med vet-intyg!
Hästnyheter En annan sak att ha i atanke ar att om en veterinar har rekommenderat avlivning, och man som agare inte foljer deras rekommendation, kan...