Sv: Stall

bygger du ett eller? jag tycker att man skall ha klara frächa men endå mörka färger. så som mörkgrön/ljusblå/duvblå nertill o vit upptill.
eller va menade du?

Något som gör stall mysiga är en låg och lite dov ljudnivå. Jag är inte så förtjust i boxar som det skallrar till i hela väggen om en häst sparkar i den eller kliar sig eller så. Bra om ljuden försvinner, så lite mer rustik inredning är väl att föredra tycker jag personligen.

Sen inte en massa rat överallt utan och ordning och reda men för det behöver inte alla saker var bortgömda, bara det är en välstädad ordning.

Så länge det finns glada och välmående hästar tycker jag stallet är hemtrevligt och mysigt, folket där är ju oxå ett plus men hästarna är viktigast..

Mysbelysning som kan vara på när ingen behöver lysrören för rykt, sadling, mockning osv.
I övrigt ljus och rent och städat.

Jag har blommor(tyg) och tavlor på väggarna..varma färger, och träinredning...plyfa suger ljud dåligt.

Nej, ett färdigt stall är det. Men det är av vitkalkad betong (eller kanske cement?) inne i stallet, och jag tycker det är så tråkigt och stelt.

Jag tycker också att det är viktigt med ett mysigt stall, eftersom man tillbringar så mycket tid där. Färgerna tycker jag är viktigt, i mitt stall har jag grått och vitt, men sedan finns vissa saker som är faluröda (som tex, ytterdörrar och sadelkammar väggarna som vetter ut mot stallet), det blir lite varmare känsla då. Sadelkammaren har även ett fönster ut mot stallet, och det är snickarglädje runt fönster och dörrar, och ser ut som en liten stuga inne i stallet... :D . Över boxdörrarna är det valv. Som andra skrivit är det trevligt när det är rent och snyggt. Det är kul med lite udda ideer, men det ska vara med lite stil!
Mvh. Matten

Måla, det gör jättemycket. Vi har gräddvitt i vårt stall, ljust och fint.
Jag fixade en vägg där jag satte upp en korg för ryktborstar, en hylla med krokar för hovkratsar, brems mm.. sen satte jag upp en anslagstavla, foton, gamla stamtavlor mm..
Till advent har jag alltid en ljusstake, och häromdagen fick jag ner en del växter i fönstrerna som ska vinterförvaras.. det blev snyggt, faktiskt..

Bra och välplanerade utrymmen för utrustning och ordnng och reda är väl a och o, sen kan man väl måla i nn färg man gillar, ha fina namnskyltar, pynta med granris till jul... gardin i sadelkammaren kanske...
Där jag hade min häst först, var det lite dragigt, så vi hade en matta uppspikad på stallväggen. Den var rätt fin.

En kompis har ett litet urmysigt stall :love:
Plastblommor i fönstren, tavlor och trasmattor på golvet framför
krubborna.
Det är ett gammeldags stall, med två boxar i ett "rum" med djupa krubbor..ganska låga, framtill.
Sen har hon målat mörk färg nertill och ljus färg upptill (väggarna)
på det ljusa har hon lagt till fjärilar i olika färger.

Svårt att förklara, men det är hur mysigt som helst.
Att hon sen har en kallblodstravare som ser ut som om han är
klippt från ett julvykort skadar ju heller inte ;)

Liknande trådar

Hästmänniskan Bokade in provridning idag på en häst. Ägaren skrev då det sista ”Glöm inte att komma i nya kläder iom smittorisken”. Brukar alltid...
2
Svar
23
· Visningar
2 613
Senast: warg
·
Anläggning Jag ska flytta o söker därmed nytt stall till min häst. Har två som jag velar mellan. Båda är lösdrift, lika långt att köra o nästan...
2
Svar
37
· Visningar
2 248
Senast: sorbifolia
·
Anläggning Vilken kamera i stall kan ni rekommendera? Den ska gå på simkort 4G och en ska kunna se feeden i sin mobil. Ska få in kundhäst på...
Svar
6
· Visningar
970
Hästmänniskan Utifrån en artikelserie som finns i Tidiningen Ridsport funderar jag på det här med mobbing i stallet. Själv mobbades jag hårt i...
2
Svar
21
· Visningar
2 510

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka