Stall renovering

millirilla

Trådstartare
Jag håller på och renoverar mitt stall. Har nu kommit till att jag ska klä in innerväggarna där hästarna ska stå då det som sitter idag är plank som inte är spåntat. Jag låter dom planken sitta kvar men tänkte klä in dom med lantbruksplywood och osb skivor så att man kan tvätta väggarna. osb skivorna kommer jag att måla så att det ska gå att tvätta dom. Det jag är velig med är hur långt upp på väggen plywooden ska gå. Jag funderar på 150 cm och sen resten osb. Har läst att andra har 120 cm plywood. Vad har ni för åsikter? :)
 
Jag håller på och renoverar mitt stall. Har nu kommit till att jag ska klä in innerväggarna där hästarna ska stå då det som sitter idag är plank som inte är spåntat. Jag låter dom planken sitta kvar men tänkte klä in dom med lantbruksplywood och osb skivor så att man kan tvätta väggarna. osb skivorna kommer jag att måla så att det ska gå att tvätta dom. Det jag är velig med är hur långt upp på väggen plywooden ska gå. Jag funderar på 150 cm och sen resten osb. Har läst att andra har 120 cm plywood. Vad har ni för åsikter? :)
De flesta skivor har måtten 120x240 så därför väljer nog många de måtten så blir det inga spillbitar att slänga i onödan.
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 504
Hästmänniskan Hejsan, kanske liten vägg text men jag har alltid varit intresserad av hästar. Jag red när jag var liten men blev avkastad ganska illa...
Svar
8
· Visningar
1 394
Senast: Whirlie
·
Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
8 201
Senast: Ajda
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
33 691
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp