Sv: stall lagar..!!!???
ja fast måtten är inte godkända, taket är inte ens 2.20 högt, stalldörrn är för smal, i ena boxen är golvet av cement, men som två fyrkanter med 1dc glapp där i har de tryckt i en för kort planka, finns inget lyse, och där bor en ensam travare. Finns även andra djur på gården som far illa. Var där på gården, de stod utan vatten, och finns inget vatten indraget utan bara en brunn, hissade ner en hink och brunnen var så grund så hinken försvann inte när den blev full, och det var knappt vatten, lera och dy fick jag upp i hinken, det får de dricka, när de väl har "tur" att få vatten.
Hästen i fråga är gammal, 20år sa förra ägaren men jag misstänker äldre, när jag kollade igenom honom, var han väldigt slö, intill apatisk, trots att han inte hade grimma kunde jag öppna munnen på honom och ta tag i tungan och känna igenom honom, fullt med foderfickor. Tog sedan in honom i stallet då det var enormt med broms, vet inte vilket som var värst, bromsen eller stallet.. På väg till stallet gick han bara och hängde med huvudet, tog inte en enda tugga av allt grönt gräs vi gick förbi, och vilken häst gör inte det när de går med långt grimskaft och huvudet i nästan markhöjd?
Ringde och gjorde en anmälan i mitt namn, och redan dagen efter var de nere och kollade djuren, inget att anmärka på, de sa åt hästägaren att denna borde skaffa en kompis till hästen, samt avmaska den plus ett par getter. Sjukt. Frågade om de kollat honom i munnen då jag påpekat detta, Nä det har inte vi resurser för ägaren får ta ut en veterinär eller tandläkare om denna vill kolla detta.
Tycker bara första blicken säger att här ska inga djur bo;
Här bor en ensam stackars häst som borde få det bättre sina sista år i livet
Så ni som är oroliga att era mått inte håller, var inte det, för i det här landet verkar allt vara godkänt.
verkar inte som bilderna vill fungera? Testar med länk
http://www.facebook.com/photo.php?pid=4929170&l=c5b9866126&id=665189890
http://www.facebook.com/photo.php?pid=4929171&l=bbc3f7a4fb&id=665189890