minimal
Trådstartare
Alla ni som har hundar som är med er i stallet, hur ofta tvättar ni era hundar? Behöver man tvätta en "stallhund" oftare än en som inte är i stall?
Jag frågar för jag är tydligen immun mot min hunds lukt, men pappa klagar ständigt på att hon luktar så, senast idag, och jag tvättade henne (med schampoo) senast i onsdags. Han säger att det är stall hon luktar, men jag känner det inte så tydligt ens om jag stoppar näsan i pälsen på henne. Kanske har fel på luktsinnet, det kan ju hända att man är lite immun iom att man omger sig så mkt med lukten.
Han menar på att jag måste tvätta henne efter V A R J E gång i stallet, men det tycker jag känns överdrivet(har ju egen häst, så det skulle bli nästan varje dag). Det är inget jätteproblem med pappa, då jag inte bor hemma längre, men är ju där en del. Blev bara fundersam om det inte är "hund"lukten han känner så tydligt. Det är bara han som klagar, men svårt att veta också om det är för att han "vågar" säga och andra tassar. Tvivlar dock, då iaf min chef (hunden är med på jobbet) är öppen och har inga problem att säga till om sådana oegentligheter. Men fundersam blev jag.
Hon är med mig i stallet som sagt, hon rullar sig inte i något såvitt jag sett, men hon ligger i boxen när jag mockar. (i ett skitfritt hörn.)
Hur ofta bör man tvätta sin hund? Hur ofta är för ofta? Varför?
Första hunden för mig, så ursäkta en kanske lite dum fråga.
(hittade ingen liknande tråd vid sökning.)
Jag frågar för jag är tydligen immun mot min hunds lukt, men pappa klagar ständigt på att hon luktar så, senast idag, och jag tvättade henne (med schampoo) senast i onsdags. Han säger att det är stall hon luktar, men jag känner det inte så tydligt ens om jag stoppar näsan i pälsen på henne. Kanske har fel på luktsinnet, det kan ju hända att man är lite immun iom att man omger sig så mkt med lukten.
Hon är med mig i stallet som sagt, hon rullar sig inte i något såvitt jag sett, men hon ligger i boxen när jag mockar. (i ett skitfritt hörn.)
Hur ofta bör man tvätta sin hund? Hur ofta är för ofta? Varför?
Första hunden för mig, så ursäkta en kanske lite dum fråga.
(hittade ingen liknande tråd vid sökning.)