Casper

Trådstartare
Hejsan!

Vet ni hur länge jag har velat ha en sådan hund och nu efter sommaren så bara kommer hon!!!:) Jag tycker staffarna är så fina men det finns just en som jag länge länge velat ha!

Uppfödaren hörde av sig till mig idag och frågade om ja fortfarande ville ha lilla Pia. Och henne har jag velat ha såååå länge!Och nu blir hon min!
:love: :love:

Tackar så mkt!:bow: :bow:

Någon här som har staffe som vill dela med sig lite bilder och extra info?Det får man aldrig för mkt av!:p :d

Sv: Staffe!

:love: :love: :love: Lycka till med lilla damen. Jag har inte en renrasig staffe utan en korsning staff/pittbull.
Han är 2,5 år och helt underbar.
Har träffat ganska många staffar i mitt yrke som djursjukvårdare och har bara gott att säga om dem. Tänk dock ofta på att det är en terrier så slipper du bli överraskad.

Här *vinkar* jag har en renrasig staffe.. en bäbis som är 9 veckor.... ååh så mysiga vovvar =). Vad ska du ha din staffe till? Sällskap? Vi ska ha våran till utställning och sällskap =)

Jag kommer ha precis som du till utställning samt sällskap.
Vilken färg har din? Min har svart brindel eller hur det stavas...:angel:
Med lite vitt på bringan...
Hon är sååå sööt!!!:love:

Min är en liten kille som har en färg som heter pied men uttalas Pajd... vit med guldbruna tecken...

NEJ!!! :eek:
Det är orättvist! :o
Jag vill också ha en ju. Och så vill jag se BILDER!!! :bump:

Jag vet att jag är tjatig när det gäller Zingo. Men jag tycker han är så himla go.
IMG_0027.jpg

Zingo.jpg

IMG_0021zingo.jpg

:love: :love: :love: :love: :love:

Han e verkligen jätte fin!!!

Men han ser rätt stor ut, är han det?? Synvilla på bilderna annars kanske..:D

Min lilla tös..ja kallar henne för det redan trots hon inte kommit till mig än.. Hon är en liten tjockis...;)

Visst är han fin.
Mätte precis. Han är 46 cm hög. Men så är han ju en korsning.:D

Kan någon vänlig själ förklara skillnaden på amstaff och pitbull för mig??? Har länge undrat./Kicki

Kicki_J skrev:
Kan någon vänlig själ förklara skillnaden på amstaff och pitbull för mig??? Har länge undrat./Kicki

olika raser men i sverige är inte pittbull klassade som renrasiga o lär nog aldrig bli det heller.

skillnaden är nog igentligen väldigt liten på dom men det kommer nån "pittbull expert" o ska tala om alla skillnader o va bra dom är till allt.

Kicki_J skrev:

Ja till att börja med så ser dom ju rätt olika ut utseendemässigt ;) . (Amstaffen brukar vara lite grövre än pb) . Amstaffen är alltså större än staffen (på höjden) och lite kraftigare byggd än pitbullen.

hm, jag är inte så inne på Amstaff å APBT men har hört att Amstaff avlades för sitt utseende till utställningar och APBT till kamp å sånt. båda härstammar ifrån samma ras.

äh, jag vet inte om det stämmer. man läser så otroligt mycket om det. jag håller mig till staff. likväl så kallas dom för mördarhund och pitbull av okunniga man möter.
jaja, jag kan stå ut med det, för dom som vågar hälsa på min hund upptäcker att det inte är en bitmaskin utan en PUSSMASKIN!!!

lånat från en annan beskrivning i ett annat forum:

"Pitbullen stambokförs precis som "alla" andra renrasiga hundar i en kennelklubb, vilket i pitbullens fall är United Kennel Club(UKC), ADBA eller BFKC i USA..

Anledningen till att inte pitbullen stambokförs av SKK, är att SKK stambokför "kusinen" Amstaff, Amstaff stambokförs i den andra stora kennelklubben i USA, American Kennel Club (AKC), vilka sammarbetar med FCI, FCI är en paraply organisation över hela världen, vilka endast kan/får sammarbeta med en kennelklubb per land, vilket är SKK i Sverige och AKC i USA, därför stambokförs Amstaffen i SKK (av FCI), medans pitbullen stambokförs i den andra stora kennelklubben i USA, UKC, vilka inte kan/får sammarbeta med FCI, då redan AKC har det sammarbetet, så ligger det till med varför/varför inte pitbullen stambokförs här i Sverige av SKK... "

så jo, Pitbull är väl visst klassad som en renras i sverige, bara att den är reggad i USA.

*knapplån*

Det här är min söta pitbull-amstaff (tror även det kan vara rottweiler i henne då två i kullen var rottweiler tecknade). Kan däremot inte se någe rottweiler i henne.

DSCN0189.jpg

Zaacha.jpg

Ska köpa en staffe efter sommaren har jag tänkt till utställning och träning.
Vill ha något större än mops att ställa :)

Senast ändrad av en moderator:

Min är 38-39cm hög och man kan ju helt klart säga att det är en stor hund i ett litet format men som tidigare har skrivit....en pussmaskin...Pia är lika dan!:p

:love: :love: :love: Henne tycker vi om. Zingo är förälskad. Ni bor väl inte nära Växjö? Han vill leka med henne.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 756
Senast: fixi
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
4 857
Senast: Hermelin
·
Hundavel & Ras Tänkte fråga lite öppet här där det säkert finns en del erfarenheter. Funderar på kommande hund. Jagar och har kommit in på att fundera...
2
Svar
24
· Visningar
2 188
  • Artikel Artikel
Dagbok Känner att jag behöver skriva av mig lite efter den här dagen, det har ju varit några turer med min älskade hund. Han trivs inte med...
Svar
16
· Visningar
3 173

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka