Stackars lilla pålle...

Nixehen

Trådstartare
Hittade min älskade lille pojk såhär igårkväll..

fs_486228341_70712_1299832921.jpg

fs_486228343_40326_1299832928.jpg

Han är pigg och glad och äter och dricker. Ingen feber och ser på ögat, om än dåligt med tanke på svullnaden.
Vill väl mest ha lite medömkan i väntan på att svullnaden lägger sig och såren - som är väldigt ytliga - läker.

Sv: Stackars lilla pålle...

Men lilla hästen! Snacka om tur i oturen! Man vill bara ta dom o sätta dom i knäet när sånt där händer...

Medömkan kommer här i stora lass !
Det kan behövas i bland 1

Hej från Hanbo

Fy vad hemskt!
Jag hade antgligen dött på fläcken om min pålla hade sett ut sådär när jag kom till stallet..

Svarar alla!

Tack för all medömkan - den behövs!

Jag gissar att en av hagkompisarna gett honom en rejäl spark helt enkelt - jag är bara OTROLIGT glad att de är oskodda allihop... Vill inte ens tänka på vad som hänt med hans öga om det varit en broddad hov... *ont i magen*

Men han verkar ungefär som vanligt idag, lite mer tulig och lite mer på sin kant i hagen - han har väl ont i huvudet förstås. Inget bråk i hagen idag utan det är lugnt. Han äter ordentligt i allafall och vill pussas och göra trick. Så förhoppningsvis så ser det värre ut än vad det är för honom. Min lilla pluttgubbe! :cry:

Usch!! Tur att såren bara är ytliga, tänk om det varit en broddad sko!!! Men rädd blir man ju hur som, alla sår är hemska:(

Usch!! Vi har en kille i stallet som fick sig en spark på ögat för ca två månader sedan. Han fick tyvärr ögat skadat och dom droppar med droppar fortfarande, och så går han med flughuva med en lapp för det ögat på dagarna. Fy fan så han såg ut, trodde inte för en chans att han skulle klara ögat men som det ser ut nu ska det nog bli bra :)

Lycka till med lilla pållen nu! :)

Fy tusan! Jag hoppas att han blir frisk snart och klarar sitt öga!

Tack så mycket, det ska nog gå bra! :)

KL

Mitt första tanke var ett bett :o

Medömkan i mängder skickas härifrån!!

Hälsa pålle att krya på sig!:laugh:

Skönt att det bara var ytligt, det kan ta illa i huvudet :cry: , så tur i oturen!

Kl*

Liten uppdatering!

Svullnaden på ögat har gått ned något och han är mindre besvärad av det nu. Det har nästan slutat rinna också - vilket jag ser som ett klart framsteg!

På såren har det bildats en tunn, tunn hinna och de vätskar sig inte på samma sätt längre. Skönt!
Frågan är om det blir ärr där? Vad tror ni?

pict0115_137692560.jpg

Skönt att han är på bättringsvägen! :laugh:
Nej, jag tror inte att det blir några ärr. Hästar har otroligt bra läkkött.
Min kuse slog upp ett betydligt djupare sår än så ovanför ögat för ett par år sedan, och inget ärr! Ska se om jag hittar någon sparad gammal bild...

Hittade en gammal bild.
Taget några dagar efter själva skadetillfället. Idag snyns inte ett spår efter den skadan!

197784_195323997168111_100000715367400_565628_4345790_n.jpg

Skönt att höra att det läkte utan ärr! Det som oroar mig är att det är så breda sår, där alla hårsäckar och allting är bortskrapat - så jag funderar på om det kommer bli vita ärr efter det.
På din häst såg det ut att vara ett djupare, men "smalare" sår..?

Stämmer att det var smalare och mkt djupare. Men som sagt inget ärr. Och iom att din hästs sår är mkt ytligare så envisas jag med att tor att Du slipper ärrr! ;) Håller tummarna för det! :bump:

Usch! Stackars pålle :( Min häst har flertalet gånger fått större sår i ansiktet (unghäst som gnabbas lite för mycket med hagkompisarna), där all päls försvunnit. Först växer det ut vit päls, sen försvinner det och syns inte alls.

Läste den här tråden, för några dagar sen!
Idag hittade jag mitt sto i boxen med massa skavmärken och ett jätteöga! Inget stort sår eller så, men rätt skavt och ytligt rött av blod.
Har nog fastnat mot boxväggen och inte kommit upp.

Hur lång tid har det gått innan svullnaden har släppt på era hästar?

Liknande trådar

Hästvård Min häst fick fång i måndags. Veterinär kom ut ganska snabbt och sa att det var fång, precis som jag befarade. Han sattes på boxvila nu...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 170
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 678
Katthälsa Hej! Har läst massa trådar men inte specifikt hittat det som jag söker så jag provar här. 2016 reagerade jag på att vår (mina...
Svar
12
· Visningar
5 869
Senast: mackan
·
Kropp & Själ Jag blir bara tröttare och tröttare. Får mindre och mindre energi. Feber har jag flera dagar i veckan, någon/några timmar åt gången...
8 9 10
Svar
189
· Visningar
16 155
Senast: Bri
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka