St. Hippolyt

L

lillmyran

Hej!

Jag var på Globen och tog med mig en provpåse med St. Hippolyts Hesta Mix Müsli hem. Gav min häst (islandshäst) litegrann när jag kom hem och han fullkomligt älskade det!
Vad jag förstod, så var just denna müsliblandning ett specialfoder för ex islandshästar och andra "grövre" hästar. Hesta mix fanns även som pellets, och det fanns också en lightsort med mindre energi för heta hästar.
Nu funderar jag om det är någon som ger någon Hesta Mix-sort till sin häst, eller något annat foder från St. Hippolyt? Vad tycker ni om fodret?
Vad jag inte riktigt förstod var om det var ett fullfoder, eller om man ska komplettera med ex. havre eller korn eller dyl?

Senast ändrad av en moderator:
Sv: St. Hippolyt

Jag köpte deras öppnade säck med PreAlpin på globen. Jösses vad tungt det var att bära hem den *s* Alltså så har jag just börjat ge min häst StHippolyts foder, så jag kan inte säga så mkt om effekt osv.. PreAlpin är ju mest gräs och örter..

Om du behöver komplettera med havre/korn eller inte beror snarare på vad du har för grovfoder väl?

De har en hemsida; http://www.hippolyt.dk/

Vet ni om det går att köpa i sverige, Återförsäljare.

Det finns, men än sålänge finns det bara några återförsäljare. Kommer antagligen komma fler nu efter globen sa hon (två som var intresserade i sthlmsområdet).

Tack!
Bor i stockholm där fanns ingen ÅF men det kanske kommer?!

Om du läste klart tråden så hade jag skrivit att det förmodligen kommer att tillkomma återförsäljare i sthlmstrakten (antagligen inom några veckor, men du kanske kan maila hippolyt för att visa intresse av att köpa, så de vet?)

Hej!!

Jag har använt st hippolyt nu i ca 3 månader och är super nöjd.
Hästarna mår toppen och jag märkte stor skillnad på dom när jag bytte.

Till mitt HBL har jag Naturmuslin och till min Haflinger som lätt blir tjock har jag Hestamixen för kallblod och islänningar.

Har inget mer än POSITIVT att säga om fordert!! Äntligen något som funkar för mig och mina pollar.

Ps. Gillar grundtanken hos St hippolyt -mindre´kraftfoder och mera grovfoder!!

Jag vet två återförsäljare. En i Skåne och en i Blekinge

Liknande trådar

Foder & Strö Just nu äter min häst happy horse sensetive. Då hon har haft lite eksemkänningar så vill jag ha ett foder helt utan havre. Då det är...
2
Svar
27
· Visningar
4 916
Senast: skuggi
·
Foder & Strö Hejsan. Var på mässan i Gbg i dag då en Hippolyt dam haffade mig och började prata om deras foder för eksemhästar. Vid namn Hesta...
3 4 5
Svar
90
· Visningar
15 900
S
Hästvård Köpte mitt Fjordsto-93 i somras som har hela tiden haft lös mage. Jag tänkte i början att det kanske berodde på då stoet kom till nytt...
Svar
1
· Visningar
1 115
Senast: JAMarna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama