spyr gult;o

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare nathalieuhlan
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 7
  • Visningar Visningar 2 544
N

nathalieuhlan

Idag så har det varit vaaaarmt, så skulle jag och min älskling(min schäfer hund) åka till min pojkvän med bussen och då spyr hon.. gult skummigt.. och det har hon gjort några gånger innan, inte regelbundet.. men det händer, har börjat funderat om det är nått med gallan? För åk sjuk har hon aldrig varit, men värmen och åka vart kanske för mycket..

Vet ni någonting om vad det kan vara? bör jag kolla upp hos vet.? hon blir inte hängig lr nånting innan lr efter.. hon är helt som vanligt.

/nathalie och ilska :D

Sv: spyr gult;o

Det är magsaft, inget farligt och du behöver inte åka till veterinär, iaf inte än, fortsätter hon att spy så är det en annan femma.

våran tik spyt "gult" när hon inte äter ordentligt och just vid denna värme har hon svårt att äta.

Haft min schäfertik på djursjukhus 1.5 dygn..Började med kräkningar under ett par timmar, sen diarre som snabbt övergick i blodblandad diarre och ett kraftigt påverkat allmäntillstånd i denna värmen. Diagnosen blev mag och tarminfektion, dropp, röntgen av buk och insatt smärtstillande, antibiotika och losec samt spec foder under 1v-10 dagar. Zeela kom hem igår och fortsatte att kräkas 5-6ggr, fick inte behålla någonting, men i dag har hon druckit samt fått i sig medicinen med hjälp av lite leverpastej och det har hon behållit. Den nya diet maten ratar hon...Så bantning i 4 dagar gör att hon ser lite ynklig ut nu, ser oxå tråkig ut eftersom att hon är i värsta hårfällningen oxå.

Min hund kräktes gult och skummit när hon hade halsinfektion.

våran tik spyt "gult" när hon inte äter ordentligt och just vid denna värme har hon svårt att äta.

Samma här med min hane.
Han är kräsen med maten och om han inte ätit ordentligt kan det komma lite gult på mattan istället :)

Hundar brukar spy gult när dom är tomma i magen. Det är inget farligt. Är din hund som vanligt behöver du inte vara orolig.

Liknande trådar

Hundhälsa Har en fundering som någon klok person kanske kan svara på. Har två hundar hemma en på 1,5 och en på drygt 2år. För nån vecka sen...
Svar
8
· Visningar
2 337
Senast: JollyJumper
·
Hundavel & Ras På senaste tiden har jag mer och mer kommit på mig själv med att längta efter en hund. Jag är inte uppväxt med hundar och har ingen...
Svar
3
· Visningar
1 154
Övr. Hund Ska försöka ge en kort återblick för att ni ska ha lite kött på bena o hjälpa mig med svar... *3 okt- ozzy är pippig och tjuter till...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
7 881
Senast: seaflower
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈