Spyende hund

Ewe

Trådstartare
Hej! Min hund mår inge vidare, hon har spytt 4 gånger redan idag men vet inte varför. Hon har aldrig gjort så tidigare. Hon spydde först i morse sen några ett tag senare fick hon kokad kyckling och ris, tänkte magen kanske skulle må bättre av de men då kom det upp några timmar senare. Nu ligger hon bara och är väldigt låg men nervös. Små skakar lite till och med. Hon har fått i sig lite vatten i alla fall. Hon har inte feber heller.
Vad ska jag göra? Ska jag åka in till vet eller avvakta lite?

/Orolig matte...

Sv: Spyende hund

Svält/fasta henne en dag, ge sedan en burk morotspuré..sedan kan du introducera lite överkoktris/torsk (små portioner flera ggr dag).

Funkar det inte så ring vet.

Håller med Mrs Scabtree. För tidigt att ge någon som helst mat första dygnet när de fortfarande spyr. Mina händer det till och från. Får de bara i sig vätska är det lugnt.

Om hon inte får behålla vattnet hon dricker eller inte dricker över huvud taget så ring vetten. Hundar kan bli uttorkade väldigt snabbt och då kan det bli livshotande.

tack för alla svar. Satte lite honung i hennes vatten då gick de ner snabbt. Idag har hon mått bara bra. Hon fick väldigt lite ris nu på förmiddagen och de höll sig nere!

Nu werkar det ju ha gått bra i ert fall, men generellt kan sägas att om en hund kräks + är ordentligt allmänpåwerkad bör man uppsöka weterinär. Det kan röra sig om en främmande kropp, dws hunden har satt i sig nåt som stoppar upp = mkt allwarligt. Har wowwen (hihi, snyggt utan enkel-w) diarré eller normal awföring så minskar sannolikheten för detta, äwen om wissa partiella stopp kan wisa sig med relatiwt normal awföring.

Liknande trådar

Hundhälsa Hur länge brukar en hund vara förkyld? Hunden började fnysa och nysa i förrgår och har idag även fått lite rinnande ögon. Hon mår bra i...
Svar
2
· Visningar
548
Hundhälsa Tiken har börjat skaka i bakdelen sen 2-3 dagar, märks mest när hon ligger och vilar men även annars. Hon låter också väldigt orolig i...
Svar
18
· Visningar
1 847
Senast: Viva
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 696
Senast: Maniac123
·
Hundhälsa Jag har min hund inlagd sen i torsdags morse. Dvärgscnauzer 14 månader. Det började i onsdags kväll med lite halvmjukt bajs. Inget jag...
Svar
9
· Visningar
1 237

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken försäkring?
  • Valp 2025
  • Inkorsningsmetod

Hästrelaterat

Omröstningar