spruta nr 2!

Cilla

Trådstartare
är det någon sm fått den än?
någon som vet om biverkningarna är likadana eller mer/mindre med den sprutan?

ja ska få min onsdag och ingen ja känner har fått den än.

Sv: spruta nr 2!

Min barnmorska vaccinerade mig för 1½ vecka sen och hon kunde inte säga om jag kommer få spruta nr.2 eller inte. Hur länge ska de gå mellan vaccineringarna?

Okey då ska jag ringa henne nästa vecka och höra om jag ska få en till spruta. Här tar ju vaccinet slut typ hela tiden men de kanske har för spruta nr.2 till riskgrupperna.

det är bara BM som har haft vaccin kvar hos oss.
sambon åker in idag å får sin 1a spruta, så ja antar att det kommit mer till öppna vården åxå.

men som jag fatta på BM, så var det bara gravida och barn under 3 som får 2a sprutan!

Jag tog andra igår. Ömmar lite, men är inte i närheten av första sprutan, utan det känns bra!
Svårt dock att veta om man blir trött och hängig av den eftersom jag ändå är det 24/7 :D

Jag åkte in och impulsvaccinerade mig igårkväll och då sa de att det inte var aktuellt med en till spruta, men det kanske bara gäller oss som inte är i riskgruppen?

Här är det bara riskgrupperna och sjukvårdspersonal som får vaccinera sig just nu och igår tog vaccinet slut :eek:.
Kommer inget nytt förrän på onsdag, så jag var verkligen ute i sista minut :cool:.

(kanske ska förtydliga att jag är undersköterska, så att ingen tror att jag fuskade till mig en spruta... :p)

åh, va gött å höra!!!! kanske klarar mig bättre denna gången då!!! :banana:

*KL*

Läste i lokaltidningen idag att 1 spruta räcker om man inte är barn under 13 år eller har nedsatt immunförsvar (gravid räknas dit kanske?)

Även att läkemedelsverket omprövar reglerna för vaccinet så att det kanske blir godkänt från 6 månaders ålder.

jag läste det igår också! Lite typiskt när man kvällen innan tagit nummer två :cool:
Kan uppdatera iaf - fortfarande öm, men fortfarande hundra gånger bättre än med första sprutan!

En andra spruta kan bli aktuell om viruset börjar ta en andra runda. Så då behöver du inte ta den då! :idea:

Idag när jag satt på närakuten (för halsont) började de prata om att det var en kille på väg in md nya influensan. Han skulle få Tamiflu. Jag är glad att jag han därifrån innan han kom :angel: Kanske inte spelar så stor roll, men jag är nojig eftersom vi har en liten sjuk son hemma just nu...

Liknande trådar

Gravid - 1år Sonen blev 5 veckor i lördags, och har sen ett par dagar tillbaka börjat med något när han sover eller håller på att somna. Armarna åker...
Svar
1
· Visningar
657
Senast: Bufera
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 490
Senast: Sassy
·
Hundhälsa Jag har min hund inlagd sen i torsdags morse. Dvärgscnauzer 14 månader. Det började i onsdags kväll med lite halvmjukt bajs. Inget jag...
Svar
9
· Visningar
1 264
Hästhantering Vi är inackorderade i ett stall och våra två hästar har fått gå ensamma bara de två. Nu är det dags för bete och förra helgen släpptes...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
11 498
Senast: Sel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar