Springer i hagen

D

diskho

Hur normalt är det egentligen att hästar springer runt, runt i hagen?

Min ponny brukar få världens ryck ibland och galopperar upp och ner och runt i sin hage flera ggr. Han brukar inte bli svettig men senaste gången blev han det så jag började bli lite orolig om det var något.

Han ser absolut inte besvärad ut. Han har öronen framåt och han bockar ibland med. Han ser inte stressad ut, bara pigg. Och han kommer fram till en och "pratar" om man går till honom. Han gnäggar inte eller så heller, så jag antar att det inte är någon häst han hör. Han rullar inget heller så..

Kan det vara så att han bara är glad? För detta händer oftast på våren/sommaren. Han älskar verkligen när det börjar bli grönt och soligt. Men jag tycker det var lite skumt att han blev svettig, för det brukar han inte blir. Men å andra sidan hade han ju lite vinterpäls kvar.

Sv: Springer i hagen

överskottsenergi ? bromsar /flugor m.m..

och ja, jag tror absolut att det kan vara så att han är glad :)

Så där gör mina med ibland och det är i ren glädje. De leker helt enkelt :laugh: Ibland busar de så mycket så det blir svettiga, speciellt den här perioden då alla inte riktigt anpassat sin hårbeklädnad efter väder. ;)

sådär gör min häst året runt oavsett väder eller hästar..vissa hästar är väldgt aktiva i hagen helt enkelt.

Jag tror att din häst bara är glad :)
Han verkar ju inte besvärad så jag tycker bara att du ska njuta av att han har det roligt :D

Helt normalt bus:) Du skriver att du funderar på om han hör andra hästar? Låter som han är helt ensam. I så fall kan det vara lite frustration över att ite ha någon där också..

Liknande trådar

Hästvård Funderar med detta kring svartsjuka om hästar kan känna sådant och i så fall hur. Anledningen att jag frågar är att min häst blivit som...
2
Svar
24
· Visningar
1 250
Senast: skiesabove
·
Hästvård Jo jag lånade i våras ut min 9-åriga shetlandsponnyn till en fodervärd och har hitintills verkar gått jätte bra😊 Får regelbundna...
2
Svar
23
· Visningar
2 403
Senast: Stergo
·
Foder & Strö Jag har äntligen en analys på vårt grovfoder, och sitter därför och försöker räkna på hur vi ska fodra. Vi har en lite låg kvot (5) och...
Svar
12
· Visningar
786
Senast: Oknytt
·
Hästhantering Hej! Jag har en 23 år gammal dressyrhäst som jag haft i 9 år. Jag känner henne alltså mycket väl! Hon har alltid haft mycket energi och...
2
Svar
35
· Visningar
2 593

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka