Spricka/skärsår på tassen

Brandybus

Trådstartare
Vår ena stallkatt har fått en spricka/skärsår på stora trampdynan på ena framtassen, han haltar och stödjer helst inte på tassen.

Han fick det för ett par dagar sedan och vi vet inte vad det kommer ifrån, dock ser det bara ut som en liten reva (inte farligt alls) men han haltar ganska kraftigt, sitter han har han tassen i luften men i allmänhet rör han inte alls lika mycket på sig som vanligt.

Antagligen har han feber (?) då han är oerhört varm om öron och tassar (alla), dessutom hostar och nyser han en hel del (kom i samband med tassen).

Det är ju inte våran katt (utan han bor bara i stallet där vi jobbar), men finns det något vi kan göra?
 
Sv: Spricka/skärsår på tassen

Även om det inte är ''eran'' katt tycker jag ni ska åka till vetrinären med honom. Ni kan ta tempen på honom innan och ringa och rådgiva med vet, viktigt att veta om den har feber eller ej, och isf hur hög febern är.Vet du om katten är vaccinerad?
Bellls:)
 
Sv: Spricka/skärsår på tassen

Vad skulle du göra om en av hästarna betedde sig på samma sätt?

Ta honom till veterinären, givetvis!!!
 

Liknande trådar

Hundhälsa Gaia var helt plötsligt varm och väldigt öm i ena tassen i tisdags morse och haltade. Dagen innan så hade hon trampat på en vass liten...
Svar
5
· Visningar
2 363
Senast: nilie
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag ramlade ner i en liten mental grop i helgen. Jag blev bara så förbannat trött på och uppgiven över min hälsa. Jag försöker annars...
Svar
0
· Visningar
1 360
Senast: cassiopeja
·
G
Hästvård Min 14-åriga finnhäst låg imorse när vi gick för att föra hästarna till beteshagen och tänkte inte stiga upp. Var först säker på att det...
2 3
Svar
40
· Visningar
5 139
Senast: GaCa
·
Katthälsa Det räcker inte med ett skadat djur. Nej, allt ska ske i ett. Först hästen, sedan hästens ägares hund och nu stallkatten vad blir det...
Svar
19
· Visningar
9 125
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp