LÄS vad jag skrivit TIDIGARE... Hästen har inte så ont att den lider. Nej, ingen fång, det är uteslutet. Om hon hade en spricka eller brutit nåt hade hon antagligen mått ganska så dåligt också. Hon har blivit uppkollad, men eftersom ingen direkt orsak har hittats skulle vi avvakta lite och se, eftersom hästen inte alls mår dåligt och ändå beter sig normalt, det gör ju inte en häst som lider och har väldigt ont, eller hur? Hon t.o.m travar när hon glömmer bort att hon e halt och rör sig gör hon hela tiden, jag har hela tiden ögonen på henne så jag vet vad hon gör och hur hon beter sig. Problemet sitter i hoven. Lamellranden är svart och konstig, så det är högst antagligen bakterier som tagit sig in där, hade hon brutit nåt eller en spricka så hade det inte bara uppkommit över en natt inne i boxen.
Hon reagerar inte för tryck mot benet heller. Men blir det inte bra nu på några dagar (Jag ger det max 2-3 dgr till) kommer veterinär ut så får vi i värsta fall ta henne till klinik (blir svårt, damen e inte lättlastad precis
så vi får en ordentlig visitering av hela benet.
Tro mig, jag bryr mig om min häst. Jag ville bara höra om nån annan varit med om nåt liknande så jag vet vad jag har att förvänta mig.