Halt, hövböld? Har heller inte bajsat under natten...

Sv: Halt, hövböld? Har heller inte bajsat under natten...

Bakterier i lamellranden. Men hon var ohalt imorse... så veterinären kom ut istället för att vi åkte in till kliniken. (ville inte göra något värre igen med lastningen...) Eftersom hältan e så gott som borta tyckte hon att det inte var någon mening att röntga... Hon ska stå inne ännu imr och vi har fått ett pulver att rengöra med. Blir det helt bra av det behövs inget mer, om det inte e bra efter helgen så blir det ändå klinikbesök. Har inte själv sett nåt liknande som går om på samma sätt som det här... Men hörde om en häst inte långt härifrån som plötsligt blev blockhalt i höstas och veckan efter försvann hältan lika snabbt igen och hästen e nu helt frisk...
 

Liknande trådar

Hästvård *Lång tråd* Vad är rimliga symptom på 1400 epg på en 7 månaders gammal unghäst? Väntar på svar på odling för att se om det är lilla...
Svar
9
· Visningar
1 089
Senast: Habina
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 081
Senast: Freazer
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 192
Senast: Snurrfian
·
Hästvård Någon som varit med om liknande? Har ett sto som knappt aldrig varit sjuk eller skadad, tills hon för ett år sedan skadade sig rejält...
Svar
17
· Visningar
3 039
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp