Sprengers säkerhetsstigbyglar

Ett tips bara, eftersom de är så dyra: Låna ett par och testa först! :idea:

Jag har problem med knäna, och var nästan beredd att lägga de 1300:- på ett par Sprenger. Tur att jag fick tillfälle att låna ett par innan, för jag fick precis lika ont av dem som av vanliga... :crazy:

Kan bara rida i stigbyglar som har "stigläderhålet" sitter lite närmare hästen, alltså inte mitt på stigbygeln. :p

Ett tips bara, eftersom de är så dyra: Låna ett par och testa först! :idea:

Jag har problem med knäna, och var nästan beredd att lägga de 1300:- på ett par Sprenger. Tur att jag fick tillfälle att låna ett par innan, för jag fick precis lika ont av dem som av vanliga... :crazy:

Kan vara en bra idé! Ska se om det finns någon som har ett par som jag kan få låna. :)

Kan bara rida i stigbyglar som har "stigläderhålet" sitter lite närmare hästen, alltså inte mitt på stigbygeln. :p

Intressant. Hur blir belastningen mindre när det sitter närmare hästen??

Hehe...Fråga mig om såna saker... :confused: ;) :angel:

Allt jag vet är att de funkar. Man får ju ett jämnare tramp i stigbygeln, eftersom fotplattan har samma vinkel som foten när den hänger rakt ner från hästen. Det kanske har med det att göra? :)

Liknande trådar

Kropp & Själ Gäller inte mig, men min son. Han har ofta blåsor i munnen, vanliga förkylningsblåsor typ, ibland på läppen, men oftast på tungan. Han...
2
Svar
22
· Visningar
1 595
Relationer Jag och pojkvännen har börjat prata om att flytta ihop, det i sig är inget stort eller konstigt. Men vi bor 18mil ifrån varandra och med...
Svar
0
· Visningar
644
Senast: Myzan87
·
Samhälle Snart är vintern på intågande (😎) och som erfaren yrkeschaufför blir det tydligare och tydligare att Sveriges (åtminstone på många...
2
Svar
32
· Visningar
1 507
Senast: hastflicka
·
Utrustning Hejsan! Jag har precis, idag, börjat rida vilket varit en dröm jag haft så länge jag kan minnas. Är så underbart glad! Min första...
2
Svar
24
· Visningar
2 477
Senast: valy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar