OT men är det bara jag som trivs mycket bättre i sport-bh än vanlig? :o
Om jag inte rider eller är aktiv på annat sätt, dvs inte har sport-bh, har jag en topp, liknande såna där man hade när man var 10-12 år eller så. "Riktig bh" har jag kanske ett par gånger i månaden som absolut mest, om jag ska ut på krogen eller så.
Jag till och med föredrar sport-bh-tuttarna över vanlig-bh-tuttarna, iallafall så länge jag inte har super-push-up och en tröja som verkligen får mina bröst att vara the bomb-diggity :D

Haha jag har också alltid på mig sport-bh. De är mindre i vägen då de jäklarna.

Sen är det också för att folk tenderar till att glo och jag är inte bekväm med det.

Haha jag har också alltid på mig sport-bh. De är mindre i vägen då de jäklarna.

Sen är det också för att folk tenderar till att glo och jag är inte bekväm med det.

Mina är inte ivägen, det är mest bara att det känns mest normalt med dem ihoptryckta till nån slags halv uniboob/halv normala tuttar. Är väl antagligen för att det är så jag oftast ser ut, så att jag är ovan med den där två-bröst-looken och tycker att jag ser helkonstig ut då :D

Fy sjutton för folk som glor, oavsett bröststorlek och val av bh (eller inte bh) :mad: Något slags hyfs borde de ju ha!

Jag har 70D i bröststrl och tycker det funkar fint att rida i helt vanlig BH :). Springer iofs också i vanlig BH ibland, så tänker att man kan ha olika feelings kring det där, och mina bröst är inte väldigt stora heller. Vad har det förekommit för skador vid bygel-BH-användning och avramling? Har bygeln piercat lunga, mage eller hals? Nyfiken på scenariot, har själv problem med att föreställa mig det och har därmed inte reflekterat över det tidigare.
Håller med.
Har 75 D och kan rida i vanlig BH, axelbanden har en tendens att halka bara. Jag gillar sportBH dock och har bara vanlig om jag glömt en. Rör mig inte ryggen med monoboob men det finns bh som delar upp bysten.

Gissar spontant att de som kan rida i vanlig BH och de som inte kan kanske väljer olika vanlig BH. Jag har i inte någon med uppuff, extrafyllning, balkongvisning el dylikt. Minimikrav för en vanlig BH är att den ska hålla för att springa till bussen eller dansa i.

Förresten håller jag med om att hon borde väl få rida i vad hon föredrar.

Har du 65f så borde ju brösten se väldigt stora ut på en så smal kropp. Tycker min tjej ser väldigt bysten ut och hon har 70c om jag har mätt rätt.
Man måste inte vara särskilt smal för att ha strl 65.
Jag har 70, och drar strl medium i kläder så är verkligen inte smal. Min bröstkorg har däremot inget stort omfång och jag lägger inte på mig över revbenen.

Jag hoppas verkligen att jag inte trampar på en öm tå nu, och jag förstår att du bara vill det bästa för dottern.

Men jag hade som ung tonåring blivit skogstokig om min mamma försökte styra vilken bh jag skulle ha på mig, mätte mig etc. Skicka in henne i en riktig underklädesbutik och låt butikspersonalen hjälpa henne hitta en bra bh i rätt storlek. Låt henne välja själv vad för bh hon vill rida i, det är ju hennes kropp och hennes val. Backa lite liksom och låt henne fixa det där själv :)

Självklart tycker jag att föräldrar fortfarande ska ha vissa gränser på området, typ hjälm och väst är måste när man rider, ingen bygel i bhn vid ridning om man är rädd för den risken, man kanske sätter gränser vid "sexiga" underkläder för en så ung tjej etc. Men att välja modell, hitta rätt storlek och såna saker tror jag är lite trial and error och något man bör få utforska själv (och/eller med kunnig butikspersonal), och inte alltid med en hjälpsam förälder intill :)

Fast jag säger tvärtom (eller egentligen att ett mellanting kanske är att föredra). Jag önskar att jag hade haft en förälder som hade vågat yttra sig lite gällande mer intima frågor som bh, sportbh, preventivmedel, mensprodukter, osv. Det är inte alltid vettigt att behöva utforska precis allt själv. Jag hade stora bröst tidigt och "borde" nog använt bh tidigare, men det var liksom ingen som lyfte frågan hemma. Likaså tyckte jag, när jag väl började använda bh, att det var jobbigt när brösten skumpade när jag red och gick på idrotten inskolan och jag hade ingen aning om att det fanns speciella bh för sådana syften. Istället stöttade jag med dubbla tajta tröjor och senare med dubbla bh:ar.

Fast jag säger tvärtom (eller egentligen att ett mellanting kanske är att föredra). Jag önskar att jag hade haft en förälder som hade vågat yttra sig lite gällande mer intima frågor som bh, sportbh, preventivmedel, mensprodukter, osv. Det är inte alltid vettigt att behöva utforska precis allt själv. Jag hade stora bröst tidigt och "borde" nog använt bh tidigare, men det var liksom ingen som lyfte frågan hemma. Likaså tyckte jag, när jag väl började använda bh, att det var jobbigt när brösten skumpade när jag red och gick på idrotten inskolan och jag hade ingen aning om att det fanns speciella bh för sådana syften. Istället stöttade jag med dubbla tajta tröjor och senare med dubbla bh:ar.
Fast jag hade blivit galen om min mamma hade diskuterat mina bröst på ett forum eller någon annanstans.

Fast jag hade blivit galen om min mamma hade diskuterat mina bröst på ett forum eller någon annanstans.

Ja så långt behöver man ju förstås inte gå. Fast jag hade nog föredragit det framför total tystnad och ointresse. Om det stod mellan det och diskussion på forum, dvs.

Jag tror man ska lägga sig i lagom mycket.
Skulle aldrig lägga ut bilder på henne eller berätta var vi bor mm så jag tycker nog det är ok att fråga diskret på nätet.
Jag har fått jättemycket hjälp här.

Jag tänkte på den här tråden idag. Min sport-bh låg i tvätten så jag hade bara en vanlig på mig. "Rider jag ut lär det inte spela nån större roll". Eller hur :rofl: Fick ha tyglarna i ena handen och stötta med den andra när vi travade :o

Jag håller med om att lite stöd och råd är ju jättebra, det bästa är om man kan prata om sånt hemma förstås!
Men jag tycker det kan vara på nivån "Det här finns det att välja på, såhär fungerar det i grova drag. Du kan prata med mig om du har några frågor, eller med andra föräldern eller föräldrar/ungdomsmottagning/kompis/vad som passar ungdomen i fråga"
Så man vet att det är öppet för att prata om men att man väljer själv, gör som man vill och får tips om andra man kan vända sig till om man hellre vill det.

Jag vet inte hur gammal du är, men jag tror att de allra flesta kids nu för tiden har rätt bra koll i och med internet :)

Ja så långt behöver man ju förstås inte gå. Fast jag hade nog föredragit det framför total tystnad och ointresse. Om det stod mellan det och diskussion på forum, dvs.

Samma här, jag var tonåring på 80-talet och det var ju en behå-lös tid. Välutrustad som jag var innebar ridning och sport mycket smärta och obekväma stunder.

Rider och har alltid ridit i vanlig BH - har aldrig hittat någon sport-BH som jag känner mig bekväm i (och har följaktligen också vanlig BH när jag springer). Hade ALDRIG tagit någon strid med min dotter om vilken sorts BH hon har när hon rider (hon växlar mellan vanlig och sport, verkar trivas bäst i sport dock). Är också allergisk mot uttryck som "man gör" och "man ska". Jag brukar säga att "man får allting och man måste ingenting"! :D

Jag tänker att det viktiga är att ha en behå som sitter bra i rörelse. Alltså snarare passform än typ av behå. Och så är det ju skönt med ett material som sitter bra även när man svettas (inte helt kul att få skav av spets och sådant).

Själv använder jag sportbehå när jag rider numera, men när jag var yngre (och inte hade bröst som var lika känsliga för skumpande) så använde jag mest vanlig bygelbehå. Vill man sejfa kan man ju ha båda delar?

Men i slutänden tänker jag nog ändå att det måste vara hennes val. Du kan ju alltid diskutera det med henne så att hon får möjlighet att reflektera över sina val, men det är ju ändå hennes bröst.

Hur gammal är dottern?
Jag kan inte se hur man som ung eller vuxen kvinna med byst kan rida utan en bra sportbehå. Möjligtvis i skritt då. Självklart beror det på storlek på bysten, jag har D-cupa så något annat än sportbehå funkar inte.

/Lizzie

Går alldeles utmärkt att rida i alla gångarter med bara vanlig bh.

Mvh B-kupa

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Jag fryser ständigt och ett vanligt senario är att jag jobbar mig varm/svettig (i kläderna) och går in för att äta. Fryser då nästan...
Svar
3
· Visningar
440
Övr. Barn Ett barn i dotterns förskolegrupp försöker tvinga henne att konstant leka med henne. Gör inte dottern det så blir det andra barnet...
2
Svar
26
· Visningar
2 851
Senast: Mirre
·
Övr. Barn Vi har kollat lite lätt på ett hus, det ligger lite utanför, men skolbussen går där och hämtar upp elever som bor ännu längre bort, men...
2
Svar
31
· Visningar
1 499
Senast: Lejanna
·
Övr. Barn Fick information i appen från förskolan angående en bussresa nästa vecka. Ingen förfrågan om barnen får åka med öhvt utan bara...
2
Svar
21
· Visningar
2 276

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka